نشست خبری فیلم اتاقک گلی / پدرام کریمی: به نویسندگی بیشتر از اجرا علاقه دارم / عسگری: قهرمان باید از جنس مردم باشد

نشست خبری فیلم اتاقک گلی با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم اتاقک گلی با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

محمد عسگری کارگردان فیلم اتاقک‌های گلی در نشست خبری که امشب‌ برگزار شد، درباره این فیلم اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته بعد از ۴ و ۵ ماه به نسخه اولیه فیلمنامه رسیدیم، در حوزه سینما تمام فیلم‌هایی که داشتم‌ از پروداکشن زیادی برخوردار بودند.

پدرام کریمی نویسنده این فیلم گفت: مفاهیمی که در این فیلم هست مفاهیم ابدی است، ما اگر می‌خواستیم داستان را از جلوتر شروع کنیم باید از دو کوهه آغاز می‌کردیم اما زمان این فیلم به ما اجازه نمی‌داد.

عسگری افزود: قهرمان باید در فیلم از جنس خودم مردم باشد، در این فیلم تمام تلاش بر این‌ بود.  بشر به دنیا آمده که در آرامش ایجاد کند، اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی تغییر می‌کند.

کارگردان فیلم اتاقک‌های گلی گفت: در این فیلم کاراکتر تلاش می‌کند اهالی روستا و خانواده اش را نجات دهد و وقتی می‌داند که موفق نمی‌شود به سراغ اتحاد برای نجات همه اهالی است.

عسگری گفت: در تمام فیلم‌های تلاش بر این بود بازیگران را انتخاب کنم که با استعداد باشند. اعتقادم بر این است که مجموعه ای از عوامل فیلم را شکل می‌دهند. 

کارگردان فیلم اتاقک‌ گلی تصریح کرد: حضور آقایان مجیدی و میرکریمی در این فیلم تاثیر گذار بوده اما هیچ اشاره مستقیمی به فیلمی نشده است.

وی افزود: در خصوص پایان فیلم، مثل خیلی از فیلنامه‌ها ممکن پایان نامه‌های مختلفی برای این فیلم نوشته شده بود اما این پایان برای این فیلم انتخاب شد و اتفاق نظر بر این بود که این فیلم پایان درستی دارد.

عسگری در پاسخ به سوال ایسکانیوز درباره زیاد بودن جلوه‌های ویژه بصری گفت: اعتقادم بر این است که اگر خشونت جنگ در فیلم کمتر باشد، حس جنگ لمس نخواهد شد.

پدرام کریمی در این‌باره افزود: کار منافقین در عملیات مرصاد را اگر می‌خواستیم نشان دهیم بیشتر از این‌ها خشونت را باید به نمایش می‌گذاشتیم و خیلی این موضوعات را تعدیل کردیم. تصمیم بر این بود که دوربین به سمت منافقین نرود.

کریمی‌ در پاسخ به سوال ایسکانیوز که آیا فیلم مشاور نظامی داشته، یا خیر ، گفت:  آقای صبوری خودش در این صحنه‌ها حضور داشتند، برای تهیه این فیلم  با حدود ۱۵۰ نفر از این افراد مشورت شده بود.

عسگری عنوان کرد: بزرگ ترین داستانی که در بخش دوم فیلم وجود دارد این است که یک عده رزمنده می‌خواهند عداه‌ای از اهالی روستا را که گرفتار شده‌اند نجات دهند.

کریمی درباره ورودش به عرصه نویسندگی گفت: این فیلم چهارمین کار من است و رشته تحصیلی ام ادبیات نمایشی بوده، در واقع علاقه اصلی ام نویسندگی تا اجرا.

صبوری ادامه داد: ارزان‌ترین فیلم با این میزان پروداکشن ساختم. من این کار را با محبت نوزه ملی دفاع مقدس شروع کردم ولی بنا بر این شد تا شریک داشته باشیم، سراغ بنیاد شهید رفتیم و قاضی زاده هاشمی فیلمنامه را خواند و با ما برای ساخت فیلم مشارکت کرد و روایت فتح هم در ادامه قبول کرد که با ما همکاری کند.

کد خبر: 1170718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =