افزایش مدت حضور دانشجویان پزشکی عمومی در دوره اینترنی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش مدت حضور دانشجویان پزشکی عمومی در دوره اینترنی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس، اظهار کرد: برنامه وزارت بهداشت، تربیت پزشک جامعه نگر و پاسخگو است.

ماجرای تجمع امروز اینترن‌های بیمارستان فیروزگر چه بود؟

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، برنامه آموزشی پزشک عمومی تغییر یافته و مدت حضور دانشجویان پزشکی عمومی در دوره اینترنی در ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی در سال آینده از یک به سه ماه افزایش پیدا کرده و به تدریج در سایر دانشگاه ها نیز انجام می شود.

وی افزود: تعدادی پزشک عمومی با دوره های مجازی و عمومی ۶ ماهه برای اجرای پزشکی عمومی، آموزش های لازم را می بینند اما عرصه آموزش پزشک جامعه نگر، مراکز جامع خدمات سلامت است.

باقری فرد افزود: امسال در مرحله اول آزمون دستیاری، چهار هزار نفر قبولی داشتیم که در تاریخ وزارت بهداشت، بی سابقه بوده است. در مرحله تکمیل ظرفیت هم ۶۲۰ نفر پذیرش شدند و در مرحله سوم قرار داریم که پذیرش دستیار بومی است و نیازسنجی از دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده و یک هزار و ۱۴ نفر از افراد بومی که امسال در آزمون دستیاری شرکت داشته اند، در رشته های مختلف پذیرش می شوند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: امسال صندلی های خالی آزمون دستیاری، به شکل چشمگیری پر شده چون بر اساس نیاز، پذیرش انجام شده است. به عنوان نمونه در گروه بیهوشی سال گذشته ۶۴ درصد صندلی دانشگاه ها خالی بود که امسال به ۳۰ درصد کاهش یافت و در رشته داخلی، صندلی خالی نداریم. در افزایش ظرفیت بومی به پر کردن صندلی های خالی، توجه داریم.

باقری فرد گفت: ستاد رفاهی اعضای هیات علمی با موافقت و هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت راه اندازی می شود و آیین نامه تشکیل این ستاد در دانشگاه ها نیز در حال تدوین است. در فراخوان پیش رو، سه هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب می شوند. در فراخوان قبلی، ظرفیت پذیرش یک هزار نفر بود که به سه هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه از سوی برخی دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه‌های خارجی برای تبادل دانشجو، گفت: این تفاهم نامه ها برای انتقال یا مهمانی دانشجویان ایرانی که خارج از کشور تحصیل می کنند، ممنوع است و شامل این افراد نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =