رحیمی: التهاب بازار طلا و ارز اتفاق جدیدی نیست

استاد دانشگاه گفت: در ۲ ماه گذشته که نرخ ارز در حال رشد بود، توصیه ما به مردم این بود که از ورود به بازار ارز اجتناب کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کامران رحیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه، درباره بازار ارز اظهار داشت: با رشد قیمت ارز در ماه‌های گذشته، برخی از مردم برای حفظ قدرت خرید خود وارد این بازار شدند که با ریزش این بازار متضرر شده‌اند.

بازار طلا و سکه به تعادل رسید

وی ادامه داد: التهاب بازار طلا و ارز اتفاق جدیدی نیست و تجربه نشان داده قیمت طلا و ارز در دوره‌هایی که رشد هیجانی داشته، به شکل معناداری کاهش یافته است.

این استاد دانشگاه افزود: توصیه ما به مردم در همان زمان رشد قیمت‌ها این بود که از ورود به بازار ارز، طلا و سکه برای کسب سود خودداری کنند. الان نیز به افرادی که ارز خریده اند توصیه می‌کنیم از فروش دارایی خود اجتناب کرده تا متحمل ضرر بیشتری نشوند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ویژگی‌های بازارهای مالی تاکید کرد: رفتار هیجانی در بازارهای مالی به این معنا است که یک سری از مردم، بدون شناخت و تحلیل و تنها از روی احساسات در سقف قیمتی وارد بازار شده و یا در کف از آن خارج می شوند.

رحیمی با بیان اینکه نوسان گیران و دلالان در بازار ارز منتظر رفتارهای هیجانی هستند، تصریح کرد: مردم در بازارهای مالی بدون هیجان اقدام به معامله کنند تا دلالان از خرید و فروش آنها منتفع نشوند. 

استاد دانشگاه افزود: نمونه مشابه بازار ارز کنونی را در بازار سهام مرداد ۹۹ شاهد بودیم، بنابراین باید از رفتارهای هیجانی و واکنش سریع به اخبار و وقایع پرهیز کرد تا متضرر نشویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1174715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =