آموزش آشپزی / دستور تهیه سس قارچ برای انواع غذا

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه غذاهایی مثل استیک گوشت، استیک مرغ و … سرو می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای تهیه سس قارچ مجلسی ابتدا باید پوست اضافی روی قارچ ها را جدا کنیم، سپس قارچ ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود و خشک شوند. پس از اینکه قارچ ها خشک شدند آنها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم
در ادامه برای طعم دار شدن قارچ ها، آب لیمو ترش را به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه و کمی آب به قارچ ها اضافه می کنیم. قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط قارچ ها برسد.

چند روش برای از بین بردن بوی مرغ در غذا

مرحله سوم
پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا قارچ ها طعم بگیرند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله چهارم
در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا نرم و شفاف شوند. آب اضافی موجود در کاسه قارچ ها را دور می ریزیم و قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها خوب تفت می دهیم تا آب بیندازند.

مرحله پنجم
حالا ماست را به همراه نصف خامه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم تا سس به غلظت دلخواهمان برسد. در صورت تمایل می توانید مخلوط قارچ و پیاز را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شود.

مرحله ششم
البته برای زیبایی سس بهتر است قطعات قارچ در سس دیده شوند. در ادامه مخلوط شیر، ماست و خامه را به قارچ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در پایان مقداری پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم
پس از اینکه سس تقریبا آماده شد باقیمانده خامه را نیز اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا غلظت سس بیشتر شود. در آخر سس را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. از این سس در کنار انواع غذاها می توانید استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =