تلاش صندوق رفاه برای هم‌خوانی وام شهریه با مبلغ واقعی آن

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: اهتمام صندوق رفاه دانشجویان این است که وام شهریه دانشجویان با نرخ واقعی که دانشجو پرداخت می‌کند، همخوانی داشته باشد و دانشجویان بتوانند شهریه را با وام تسویه کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی درباره ثبت‌نام وام‌های دانشجویی، گفت: ثبت‌نام وام «شهریه» و «وام تحصیلی» دانشجویان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ در سامانه جدید خدمات رفاه دانشجویان آغاز شده است و بیش از ۴۰ هزار نفر تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

ماجرای بدهی ۴۰ میلیارد تومانی دانشگاه علامه چه بود؟ + پاسخ صندوق رفاه وزارت علوم

وی با بیان این‌که امیدواریم امسال در خصوص وام تحصیلی رشد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: مدارک بیش از ۶۰۰۰ نفر از دانشجویان کشور تا اواخر اسفندماه به تأیید دانشگاه‌ها رسیده بود و این تعداد از دانشجویان پیش از آغاز سال جاری، وام‌هایشان را دریافت کردند. دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام دریافت وام فرصت دارند و به محض تایید مدارک این دانشجویان از سوی دانشگاه، وام به حساب آنها واریز خواهدشد.

وی با بیان این‌که وام‌های «تحصیلی»،‌ «ضروری»، «ودیعه مسکن» و «شهریه» توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان تعلق می‌گیرد، گفت: اهتمام صندوق رفاه دانشجویان این است که وام شهریه دانشجویان با نرخ واقعی که دانشجو پرداخت می‌کند، همخوانی داشته باشد و دانشجویان بتوانند شهریه را با وام تسویه کنند.

گنجی توضیح داد: وام ضروری در موارد محدودی مانند ازدواج، فرزندآوری و ... به دانشجویان تعلق می‌گیرد؛ همچنین سعی‌ ما بر این است که در طرح قانون جوانی جمعیت مطابق با مصوبات قانونی عمل کنیم و به همین منظور سازمان برنامه و بودجه، مبلغی را به این امر اختصاص داده است که با یاری خداوند بعد از کار کارشناسی تصمیم خواهیم گرفت چگونه این وام‌ها و اعتباری که سازمان برنامه و بودجه در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار داده را بین دانشجویان تقسیم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =