درمان کم‌خونی با کنجد سیاه

کنجد سیاه یکی از قدیمی‌ترین و مفیدترین ادویه‌جات شناخته شده در دنیا است. این ادویه با دانه‌های مغذی و سیاه خود حاوی مقدار زیادی تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن، فسرف و ویتامین B6 است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، کنجد سیاه یکی از قدیمی‌ترین و مفیدترین ادویه‌جات شناخته شده در دنیا است. این ادویه با دانه‌های مغذی و سیاه خود حاوی مقدار زیادی تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن، فسرف و ویتامین B6 است.از این‌رو ارزش غذایی بسیاری بالایی دارد و جهت کنترل و درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید بدانید دانه مغذی کنجد با رنگ‌های سفید، سیاه و قهوه‌ای وجود دارد. اما کنجد سیاه خوش طعم‌تر و مقوی‌تر است و به همین سبب مصرف‌کنندگان اغلب این رنگ را انتخاب می‌کنند.

روش تشخیص زود هنگام سه نوع سرطان مهم در کشور

یکی از اصلی‌ترین خواص کنجد سیاه به تناسب اندام و لاغری سریع و اختصاص یافته است. به‌طوری ‌که بسیاری از افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن از کنجد سیاه برای کاهش وزن استفاده می‌کنیم. البته مصرف این دانه مغذی خواص فراوانی برای بدن دارد.

کنجد سیاه برای لاغری

دانه‌های کنجد منبع انواع پروتئین و اسیدهای آمینه هستند. بدین جهت مصرف صحیح آنها می‌تواند انرژی موردنیاز بدن را تأمین کند و موجب بهبود سوخت و ساز در بدن شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک رژیم لاغری مناسب در پیش بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وزن خود را کاهش دهید، می‌توانید از دانه‌های سیاه کنجد استفاده نمایید. به زبان ساده‌تر هنگام استفاده از رژیم لاغری بدن باید از کمترین موادغذایی انرژی موردنیاز خود را تأمین نماید. که انجام این کار صرفاً با مصرف کنجد سیاه امکان‌پذیر است و در سال‌های اخیر شاهد افزایش استفاده از آن در رژیم‌های غذایی و لاغری مختلف هستیم.

درمان کم‌خونی با کنجد سیاه

به‌طور معمول در 100 دانه کنجد سیاه،600 کالری انرژی، 24 گرم کربوهیدرات و 18 پروتئین وجود دارد. علاوه بر این در بخش مواد معدنی، کنجد حاوی کلسیم، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم، زینک و سدیم است. از این‌رو مصرف روزانه دو قاشق مرباخوری کنجد سیاه بو داده تا حد زیادی می‌تواند آهن موردنیاز بدن را تأمین نماید. بر همین اساس جهت درمان سریع کم‌خونی در افراد مبتلا به تالاسمی، کم‌خونی ماژور و مینور، سرطان خون و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما نیز اگر از کم‌خونی، ضعف و بی‌حالی رنج می‌برید، برای خروج از این مشکلات و افزایش انرژی و نشاط می‌توانید از دانه های سیاه کنجد استفاده نمایید. البته در مصرف این دانه‌های مغذی نباید زیاده‌روی کنید؛ زیرا مصرف بیش از اندازه آن نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، بلکه ممکن است عوارض و اختلالات متعددی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =