تخصیص بیش از ۱۰۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات برنج از پاکستان و هند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: از پاکستان ۷۳۰ میلیون دلار و از هند ۵۰۰ میلیون دلار واردات برنج داشتیم که ارقام بالایی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در حاشیه آغاز بکار انجمن نخستین گردهمایی انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، از ایجاد این انجمن و فعالیت‌های آن استقبال کرد و اظهار داشت: صدور خدمات مهندسی، صادرات دانش بنیانها، افزایش ترانزیت کالا، تکمیل کریدورهای ارتباطی، و محورهایی همانند سوآپ آب، سو آپ گار - سوآپ برق - جزو سیاست‌های معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه است.

٢۵٠ هزار تومان از حباب سکه، تخلیه شد

صفری ادامه داد: تلاش این معاونت در جهت ارز آوری است که در این راستا خوشبختانه صادرات غیر نفتی کشورمان سال گذشته به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسید که بی سابقه بوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: در واردات کالا هم تلاش می‌کنیم واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور را از انحصار کشورها خارج کنیم و چند منبعی باشد.
صفری همچنین میزان ارز اختصاص داده شده به برنج را بالا دانست و گفت: از پاکستان ۷۳۰ میلیون دلار و از هند ۵۰۰ میلیون دلار واردات برنج داشتیم که ارقام بالایی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت کشاورزی همکاری‌های خود را با چین آغاز کرده تا میزان برداشت برنج در هر هکتار افزایش و به هفت تا هشت برابر میزان فعلی برسد و ایران به جای اینکه کشور وارد کننده برنج باشد به یک کشور صادر کننده برنج تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      0 0
      ما تراز تجاری وهشتناکی با امارات داریم و این اصلا خوب نیست واردات عطیم از این کشور بدون صادرات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟