نامه تشکل‌های دانشگاهی به وزیر اطلاعات درباره انتخابات اتاق بازرگانی

جمعی از دفاتر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خواستار ورود قانونی وزارت اطلاعات به فرایند و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و رد صلاحیت رییس تازه انتخاب شده این نهاد شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار ورود قانونی وزارت اطلاعات به  فرایند و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و رد صلاحیت سلاح ورزی شدند.

نامه یک تشکل دانشگاهی درباره انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ اجازه ندهید منافع مردم توسط یک اقلیت اقتصادی پایمال شود

در بخشی از این نامه آمده است: 

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان یکی از ارکان مهم و پرظرفیت اقتصادی کشورمان، می‌تواند در راستای پیاده‌سازی راهکارهای اقتصادی، جهت حل مشکلات این زمینه و پیشرفت کشور مورد توجه قرار گیرد. حال آنکه در سالیان گذشته و به‌خصوص دوران مدیریت دولت قبل، با عدم بهره‌گیری از سیاست‌های صحیح اقتصادی و حرکت دستگاه دیپلماسی در مسیر نادرست، شاهد آن بودیم که از ظرفیت‌های این نهاد، آنطور که شایسته است، استفاده نشد. اکنون نیز باتوجه به سیاست‌های فعلی کشور در راستای حل مشکلات اقتصادی و همچنین ظرفیت‌های مغفول مانده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، انتظار بسیاری از فعالین این حوزه آن است که تفکرات نادرست قبلی اصلاح شده و نقاط ضعف کشور در این حوزه برطرف شود. بدیهیست در صورت عدم رخداد این امر، نظام اقتصادی کشورمان آسیب پذیرتر از گذشته شده و دشمنان نظام اسلامی فضا را برای مورد هدف قرار دادن امینت اقتصادی کشور و ایجاد آسیب‌های اجتماعی به دنبال آن، مهیاتر از هر زمان خواهند دید و مانع از فعال شدن ظرفیت‌های عظیم نهادهایی مثل اتاق بازرگانی خواهند شد.

این روزها تلاش‌های دولت سیزدهم جهت بهبود وضعیت اقتصادی، از رهگذر فعال کردن ظرفیت‌های مهم و واقعی موردغفلت‌قرارگرفته، جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی، فرصت‌های بسیاری را برای کشور عزیزمان فراهم نموده است. سیاستی که در چارچوب دیپلماسی عزتمندانه و تامین‌کننده مصالح و منافع ملی، توطئه‌های دشمنان ایران در التهابات پاییز ۱۴۰۱ را برای منزوی ساختن کشورمان خنثی کرد و امید برای بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی ایران را افزایش داد.

اما این روزها با انتخاب حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور، سیاست‌های اقتصادی مدنظر دولت زیر سؤال رفته و موجب نگرانی دلسوزان کشور شده است. چرا که مواضع ایشان خصوصاً در رابطه با اغتشاشات سال گذشته، که دشمنان نظام اسلامی برای آسیب زدن به تمامیت ارضی کشورمان و درنهایت براندازی نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، بسیار اسفبار است.

این انتخاب از منظری دیگر، می‌تواند باعث آن شود راه‌هایی که سال‌ها به کمک جوانان انقلابی در جهت خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها در این شرایط اقتصادی به‌دست آمده است، توسط چنین افرادی شناسایی گردد و در اختیار دشمنان و ایادی آنها قرار گیرد و حرکت در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها در این نبرد سهمگین اقتصادی را سخت‌تر سازد.

حال چگونه ممکن است شخصی که مواضعش در تقابل با نظام اسلامی است و نظراتی همسو با دشمنان ایران اسلامی دارد و خون شهدای امنیت جمهوری اسلامی را پایمال می‌کند، به راحتی به ارکان مهم اقتصادی راه و دسترسی یابد؟ چطور می‌توان امید داشت شخصی با چنین دیدگاه‌هایی در راستای حل چالش‌های اقتصادی کشورمان اقدام کند؟!

باید توجه کرد مردم فهیم و غیوری که با حضورشان در میدان و بصیرتشان در عمل، جنگ ترکیبی دشمن را به نحو احسن شکست داده‌اند، قبول نخواهند کرد که چنین اشخاصی جایی در بدنه رسمی کشور داشته باشند و این امر نوعی بی احترامی به این مردم است. شایسته نیست در پاسخ به فداکاری این ملت، اینچنین سهل انگارانه از کنار این گونه مسائل گذشت.

بی‌شک چنین انتخابی خبر از ایجاد نفوذ فکری عظیم و گسترده در بدنه اقتصادی کشور می‌دهد که می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به نظام مقدس اسلامی وارد نماید و حتی تفکرات التقاطی را بر بدنه اقتصادی و فرهنگی کشور مسلط کند. کما اینکه بارها و بارها از حضور چنین افرادی و چنین جریاناتی آسیب‌های بسیاری دیده‌ایم و اینگونه کنش‌ها می‌تواند برای جبهه انقلاب پیامی خطرناک داشته باشد.

بنابراین ما ۳۵ تشکل از انجمن‌های عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، انتخاب آقای حسین سلاح‌ورزی را محکوم می‌نماییم. چرا که باور داریم با حضور چنین افرادی، ظرفیت‌های اقتصادی کشور در مقطع کنونی که ملت درگیر نبرد سنگین اقتصادی هستند مورد تهدید قرار خواهد گرفت. به‌گونه‌ای که جریانات ضدانقلاب نیز از چنین رویدادی شادمان گشته و آن را نشانه پیروزی قلمداد کند.

همچنین در آخر، نظر به اختیارات و وظایف سازمان حراست کل کشور (ذیل وزارت اطلاعات) خواستار ورود قانونی وزارت اطلاعات به این فرایند و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و رد صلاحیت ایشان متناسب با قوانین جمهوری اسلامی هستیم. باشد تا با چنین رویکردی دست دشمنان نظام اسلامی از بدنه اقتصادی کشورمان قطع شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

دفاتر امضا کننده نامه :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم‌(خواهران)

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی قم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد ایذه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اصفهان

انتهای پیام/

کد خبر: 1186678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =