بحران مسکن دانشجویان بین‌المللی در کانادا / ۶۷ درصد مردم مخالف افزایش تعداد مهاجر به این کشور هستند

دانشجویان بین‌المللی در کانادا به دلیل نبود خوابگاه دانشجویی با بحران مسکن مواجه هستند. ۶۷ درصد کانادایی‌ها به دلیل نبود مسکن مقرون به صرفه در این کشور، مخالف افزایش تعداد مهاجران به این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در کانادا تحصیل می‌کنند که با کمبود مسکن و بحران اقتصادی مواجه هستند. دولت کانادا در راستای حل این مشکلات و این که دانشجویان بودجه کافی برای تحصیل بدون نیاز به کار تمام وقت داشته باشند، قوانین جدید برای ویزا تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرداخت بدهی دانشگاه تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی

وزیر آموزش عالی کانادا معتقد است که دانشجویان بین‌المللی به زندگی دانشگاهی رونق داده و به روحیه چند فرهنگی کانادا در جوامع سراسر کشور کمک می‌کنند و محرک‌های نوآوری هستند.

بحران مسکن دانشجویان بین‌المللی به دلیل حمایت چندین دهه از مهاجران کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که تقریبا یک میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ به کانادا مهاجرت کرده‌اند. دولت این کشور ۴۴ میلیون نفری اعلام کرد که قصد دارد تا سه سال آینده هر سال حدود ۵۵۰ هزار نفر مهاجر بپذیرد.

بر اساس نظرسنجی‌ها، ۶۷ درصد کانادایی‌ها به دلیل نبود مسکن مقرون به صرفه در این کشور، مخالف افزایش تعداد مهاجران به کانادا هستند. با این حال، وزیر آموزش عالی این کشور تاکید کرد که دانشجویان بین‌المللی مهاجر نیستند و تقصیری در بحران مسکن ندارند.

برای مثال، جمعیت انتاریو بزرگترین استان کاناد در ۱۰ سال گذشته تقریبا ۲ میلیون نفر افزایش یافته است و از حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۳ به ۱۵.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است. در حالی که در این مدت فقط ۷۰۰ هزار خانه ساخته شده است. عدم ساخت خانه در سراسر کشور کانادا باعث شده است که قیمت خانه‌های نوساز در پنج سال گذشته ۴۰ درصد و فقط در سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش یابد. به طوری که اجاره آپارتمان‌های دو خوابه به طور متوسط سالانه ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

دانشجویان بین‌المللی قربانیان بی‌برنامگی دولت کانادا در زمینه مسکن

مسئولان کانادایی معتقدند که دانشجویان بین‌المللی بزرگترین قربانیان ناتوانی دولت در برنامه‌ریزی هستند. دانشجویان عامل ایجاد مشکل نیستند، بلکه خودشان از این مشکل رنج می‌برند. فقط دانشجویانی که از داشتن خوابگاه در دانشگاه محروم هستند، مجبور می‌شوند وارد بازار اجاره محلی شوند و آن را مخدوش می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که دلیل تعداد زیاد دانشجویان بین‌المللی که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا جذب می‌شوند، کمتر به نوع‌دوستی و تلاش برای تقویت «روح چندفرهنگی کانادا» مربوط می‌شود. آمارها نشان می‌دهد در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ دانشجویان بین‌المللی با ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا ۶۸ درصد از کل شهریه‌های جمع‌آوری شده توسط کالج‌های آنتاریو را تشکیل می‌دادند. به این معنا که دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دولت آنتاریو، ثروتمندترین استان کانادا، به سیستم کالج انتاریو کمک کردند.

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادایی دانشجویان بین‌المللی را به عنوان دستگاه‌های خودپرداز در نظر می‌گیرند. برای مثال شهریه دوره کارشناسی در دانشگاه کلگری آلبرتا برای کانادایی‌ها ۶ هزار و ۹۶۱ دلار کانادا و برای دانشجویان بین‌المللی ۲۶ هزار و ۸۴۹ دلار کانادا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =