استقرار ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی تا ۱۰ سال آینده در مدار ژئو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدف گذاری پرتاب ماهواره‌های ملی با ماهواره‌برهای ایرانی و استقرار آنها در مدار ژئو تا ۱۰ سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه‌های بر زمین مانده فضایی در دولت‌های قبل اشاره کرد و اظهار داشت: برخی ماهواره ها که توسط کشورمان یا دیگر کشورها ساخته و برای پرتاب به سایر کشورها سپرده شده بود، دچار سرنوشت نامعلومی شدند.

بیشتر بخوانید:

پرتاب ماهواره‌های خارجی تا ۲ سال آینده از پایگاه‌های ایرانی

وی با تاکید بر اینکه سازمان فضایی این موضوعات را پیگیری کرده است، گفت: برای دولت سیزدهم مهم این است که امروز در حوزه فضایی روی پای خود ایستاده‌ایم؛ در طول ۲ سال گذشته ۱۱ پرتاب تحقیقاتی، مداری، زیرمداری و عملیاتی داشتیم و موفق شدیم ماهواره‌های خود را با موفقیت در مدار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما خود را در ابتدای راه می‌دانیم، اذعان داشت: توانایی قرار دادن ماهواره‌های سبک در مدار لئو را داریم و در تلاش هستیم که به زودی ماهواره‌های نیمه‌سنگین و سنگین را نیز در مدار لئو قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اکنون به ریل پرشتاب پیشرفت صنعت فضایی کشور برگشته ایم و این مسیر ادامه خواهد داشت.

زارع پور با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، تاکید کرد: پرتاب ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی و قرارگیری آنها در لایه ژئو (۳۶ هزار کیلومتری سطح زمین) در افق ۱۴۰۷ پیش‌بینی شده است.

با آغاز به کار دولت سیزدهم، جلسات شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال تعطیلی این شورا مجددا به روال عادی برگزاری خود بازگشته و جلسات این شورا به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود که یکی از نخستین مصوبات این جلسات، تاکید بر ضرورت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به مدار ۳۶ هزار کیلومتری یا همان مدار GEO است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1220681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =