پیش‌بینی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های آینده

آمارها از رشد تامین نهاده دامی در سال جاری حکایت دارد، این علامتی برای بهبود وضعیت تولید و قیمت محصولات پروتئینی به‌ویژه گوشت قرمز در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «به خاطر گرانی و کمبود نهاده، ۶۰ راس دام خود را فروختم و یک ماشین گرفتم، پس از چند ماه برای آماده کردن زمین کشاورزی و خرید نهاده مجبور شدم ماشین و بفروشم، یک کلاهبردار چک بلامحل داد و همه به باد فنا رفت»؛ اینها را یک دامدار و کشاورز اردبیلی می‌گوید.

بیشتر بخوانید:

عرضه گوشت قرمز وارداتی تا پایان ماه مبارک رمضان

امسال میزان واردات نهاده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، طبق آمار در ۱۱ ماه امسال ۹۷۸ هزار تن انواع کنجاله وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

دامداران هم از بهتر شدن عرضه نهاده نسبت به ماه های قبل می‌گویند.

پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش از پایین آمدن قیمت نهاده نسبت به نرخ مصوب خبر داد.
زیاد بودند دامدارانی که سال گذشته دام‌های خود را به خاطر گرانی و کمبود نهاده فروختند، آمار سال گذشته هم نشان می‌دهد که ۱۶.۵ میلیون راس دام، دو برابر میزان استاندارد، دام به کشتارگاه رفته است که اثر آن به صورت کمبود عرضه و افزایش قیمت امسال خود را نشان داد.

واردات دانه‌های روغنی نیز با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده و تا پایان بهمن ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۸۳ هزا تن دانه سویا وارد کشور شده که بخشی از آن پس از استحصال روغن به عنوان کنجاله برای دام استفاده می شود.

امسال قیمت گوشت به بیش از ۵۰۰ هزار تومان در هر کیلو رسید اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می گویند که با بهتر شدن تامین نهاده در سال جاری، عرضه گوشت قرمز در سال آینده بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =