️لیگ برتر انگلیس فراتر از «۶ بزرگ»

کیفیت هفته های نخست فصل جدید لیگ برتر انگلیس، یک ماراتن جذاب ورزشی را نوید می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - علیرضا بابک: لیگ برتر انگلستان هفته اول خود را پشت سر گذاشته و در همین هفته نخست کیفیت بالای این لیگ قابل لمس بود. رد و بدل شدن هفت گل در دیدار لیورپول و لیدز یونایتد که به تازگی و پس از مدت ها به لیگ برتر صعود کرده نشان می دهد با شگفت‌انگیزترین لیگ فوتبالی روبه‌رو خواهیم بود؛ لیگی که ۶ تیم بزرگ (Big Six) همواره در آن حکومت کرده‌اند.

اگر چه فصل نقل و انتقالات به پایان نرسیده اما پیش‌تازی لیورپول، آرسنال چلسی و منچسترسیتی، باز هم پیش بینی قهرمان در این لیگ مهیج را سخت کرده است. در ادامه نگاهی می اندازیم به تغییرات تیم ها و البته تیم هایی که شاخص تر از سایرین هستند:

لیورپول

یورگن کلوپ ثبات را در دستور کار قرار داده است و تنها خرید بزرگ آن ها تا این جا، تیاگو آلکانترا بوده است. البته مدیران لیورپول اگر خساست به خرج نمی دادند قطعا می توانستند ورنر را از چنگ شیر های لندنی در بیاورند. کلوپ بارها در مصاحبه های اخیرش نشان داده از خرید های فوق العاده چلسی و هایجک ورنر عصبانی است.

چلسی

آبراموویچ با انقلاب دوباره اش، شور و هیجان را به بخش آبی لندن بازگردانده است. او فصل گذشته لمپارد را به عنوان سرمربی جایگزین ساری کرد و بدون خرید بازیکن شاخص عیار او را سنجید.

لمپارد از این مالک متمول نمره قبولی گرفت و آبراموویچ هدایایی گران بها برای او ارسال کرد. او حالا با خرید زیاش، ورنر، تیاگو سیلوا، کای هاورتز و بن چیلول انتظارات بالاتری از لمپارد خواهد داشت و چیزی جز قهرمانی او را خوشحال نمی کند.

منچستر سیتی

فصل پر مخاطره ای را پشت سر گذاشتند و اگر محرومیت اروپایی در دادگاه CAS شکسته نمی شد شاید با تغییرات عظیمی رو به رو می شدند. اما حالا با حفظ شاکله اصلی و تنها از دست دادن لروی سانه و البته دو خرید بزرگ یعنی فران تورس و ناتان آکه پا به رقابت ها گذاشته اند. کماکان بزرگترین دغدغه مالکان عرب و پپ گواردیولا قهرمانی در اروپا است، البته پپ ثابت کرده که در کسب هر جامی حریص است و حاضر نیست هیچ جامی را فدای لیگ قهرمانان اروپا کند.

آرسنال

پس از فصل کابوس وار با امری، آرتتا در میانه های فصل گذشته هدایت توپچی ها را به عهده گرفت. تیمی که اتحاد و همدلی را از دست داده بود و هیچ انگیزه ای برای رقابت کردن نداشت. ستاره های تیم هم همگی ساز جدایی کوک کرده بودند. اما او با ورودش همه چیز را متحول کرد و سیر صعوی را با آرسنال طی کرد.

در گام اول انگیزه را در تیم زنده کرد و با سپردن بازوبند کاپیتانی به اوبامیانگ اتحاد را برگرداند. کسب دو جام در حضور کوتاه مدت روی نیمکت توپچی ها، هواداران این تیم را به شدت امیدوار کرده است. آرتتا توانست ستاره های با ارزشی مانند اوبا را راضی به ماندن کند و در کنار این ها با خرید گابریل و سالیبا خط دفاع خود را ترمیم کرد. ویلیان لقب جدیدترین خائن لندن را گرفت و در هفته اول نمایش درخشانی داشت.

منچستر یونایتد

هواداران یونایتد به شدت از گلیزرها و وودواردها عصبانی اند. آن ها معتقدند مالکان یونایتد ابزار کافی را در اختیار سولسشر قرار نمی دهند. همین فشارها باعث شد برونو فرناندز را در میانه های فصل گذشته از لیسبون به منچستر بیاورند و حالا با خرید فن د بیک اوضاع خط میانی شان را سر و سامان دهند.

اگر چه سولسشر نتوانسته جام ها را درو کند اما هواداران می دانند او با جوان گرایی و معرفی بازیکنانی چون گرین وود چه کار بزرگی را تا این جا انجام داده است. هواداران یونایتد به مرد نروژی اعتماد دارند و معتقدند گذر زمان می تواند او را به الکس فرگوسن جدید برای آن ها تبدیل کند.

تاتنهام
مورینیو که به نظر می رسید رویه خود را تغییر داده است و خبری از خرید های پر سر و صدا نخواهد بود حالا در روز های پایانی نقل و انتقالات به سراغ دو ستاره مادریدی ها رفته است. رگیلون و بیل تا حد زیادی به توافق نهایی نزدیک شده اند و این می تواند خبر خوبی برای سفیدهای لندنی باشد. حالا آن ها هم در قواره یک مدعی ظاهر خواهند شد.

اورتون

حضور کارلتو روی نیمکت تافی ها حکایت از تغییرات وسیع داشت. او در اواسط فصل گذشته هدایت اورتون را به عهده گرفت و حالا در فصل نقل و انتقالات با خرید ستاره هایی چون خامس رودریگز و آلان برای حریفان خط و نشان کشیده است. قطعا اورتونی ها قدیمی ترین دربی جهان یعنی دربی مرسی ساید را به چالشی ترین رقابت سال های اخیر تبدیل خواهند کرد و کارلتو امیدوار است تا بتواند تیمش را در بین چهار تیم اول رقابت ها قرار دهد.

لیدز یونایتد

شیرین ترین اتفاق این فصل البته حضور لیدز یونایتد در سطح اول رقابت ها است. آن ها با بیلسا اعتبار از دست رفته شان را بازگردانده اند و با جذب رودریگو مهاجم تیم ملی اسپانیا به دنبال شگفتی سازی خواهند بود. اما در کنار این تیم ها باید منتظر شگفتی های هر ساله لیگ برتر باشیم. تیم هایی نظیر ولورهمتون و کریستال پالاس باز هم نفس صدر نشینان را خواهند گرفت؟

حالا این شما و این جذاب ترین لیگ جهان،به جهنم لیگ برتر خوش آمدید.

کد خبر: 1072594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =