مهندسان ایرانی برای اولین بار بوئینگ ۷۴۷ را اورهال کردند

تعمیرات اساسی اولین هواپیمای باری ۷۴۷ ایرلاین ملی با همت مهندسان ایرانی به اتمام رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رحیم باغبان مدیر آشیانه شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک فروند بوئینگ ۷۴۷ این شرکت هواپیمایی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی به صورت کامل تعمیر اساسی (اورهال) شد، گفت: مدت زمان اورهال این هواپیما دو ماه بوده و امروز با همت مهندسان ایرانی به اتمام رسیده و فردا بارگیری آن به مقصد دبی انجام می‌شود و پس از بازگشت از امارات، در فرودگاه پیام کرج به زمین می‌نشیند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از قطعات این هواپیما توسط مهندسان داخلی بازبینی شده است.

باغبان با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۶ سال، زمان اورهال این هواپیما رسیده بود، اظهار کرد: این هواپیما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی تعمیر شده و به عنوان تنها ناوگان باری ایران به شمار می‌رود.

مدیر آشیانه شماره یک ایرلاین ملی با اشاره به اینکه هواپیمای ۷۴۷-۲۰۰ تنها ناوگان هواپیمای باری هواپیمایی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، افزود: این هواپیما در مواقع بحرانی از جمله سیل، زلزله و دوران کرونا توانست کمک رسانی‌های بسیار زیادی را به هموطنان در شهرهای مختلف انجام دهد.

باغبان یادآور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین در شهرهای شمالی این ناوگان چندین بار خدمات و کمک رسانی کرده و همچنین این هواپیما تا کنون چندین بار گوشت گوسفند را از کشورهای مختلف وارد ایران کرده است و به عنوان تنها ناوگان باری خدمت رسان به کشور به شمار می‌رود.

باغبان توضیح داد: عمده قطعات این هواپیما در داخل کارگاه‌های کشورمان ساخته شده و این خود به عنوان نماد مهمی در حوزه توان مهندسی کشور به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: این هواپیما در سال ۲۰۰۸ وارد ناوگان شده و با همت شبانه‌روزی مهندسان در فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد تعمیر شده است.

به گفته مدیر آشیانه شماره یک، مدت زمان تعمیر هواپیما دو ماه بوده که به صورت شبانه روزی در فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد انجام شده است.

باغبان تاکید کرد: در دوران کرونا با وجود آنکه مشکلات زیادی در کشور ایجاد شده بود، اما توانستیم بسیاری از اقلام بهداشتی را از کشورهای مختلف وارد کنیم.

مدیر آشیانه شماره یک بیان کرد: تعمیر اساسی هواپیماهای مسافری بیشتر از هواپیمای باری زمان می‌برد؛ اما با توجه به آنکه هواپیمایی استراتژیک در کشور به شمار می‌رود بنابراین به عنوان یکی از مهم‌ترین تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

باغبان بیان کرد: هما بعد از انقلاب جزو اولین نهادهای تحریم شده از سوی آمریکا به شمار رفته و در حال حاضر حدود ۴۲ سال است که هواپیمایی جمهوری اسلامی تحریم است، اما با این وجود با توان و همت مهندسان ایرانی توانسته‌ایم تمامی تعمیرات را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: ایرلاین ملی ایران ۵۸ سال قدمت دارد و تمامی تعمیرات کوچک و بزرگ تمامی هواپیماها مختلف شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله لوفت هانزا را هم انجام می‌دهیم.
منبع: مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1072994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =