پاسخ رئیس دانشگاه فرهنگیان به نماینده مجلس؛ واحد بدون مجوز نداریم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: واحدهای معین در برخی استان‌ها که تعداد افراد ماده 28 بالاست به صورت موقت و برای کمک به کاهش حجم دانشجو در مراکز اصلی و پردیس‌ها ایجاد شده است و در واقع تحت مسئولیت پردیس‌های رسمی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی تربیت معلم در کشور نقش مهمی دارد. این نقش آنقدر اهمیت دارد که طبق اساسنامه این دانشگاه، رئیس هیأت امنای این دانشگاه رئیس جمهور است و نایب رئیس آن وزیر آموزش و پرورش است. در روزهای اخیر، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود از افزایش مراکز این دانشگاه، بدون داشتن مجوز از سوی شورای گسترش و رعایت استانداردهای حداقلی خبر داده بود. ایسکانیوز به منظور بررسی این موضوع گفت‌گویی با حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان داشته است و پاسخ وی را در این زمینه جویا شده است.

خنیفر در این باره اظهار کرد: دانشگاه نسبت به تسهیل آموزش افراد جذب شده از طریق ماده 28 (فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌، ارشد و دکتری) که باید دوره 8 ماهه یا یکساله باید ببینند، برخی استان‌ها لطف کرده‌اند و مکان‌های مناسبی را به صورت موقت تجهیز کرده‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این کار قبل از همه‌گیری کرونا صورت گرفته و هدف آن این بوده که آموزش این افراد مزاحمتی در آموزش دانشجویان روزانه ایجاد نکند.

وی تاکید کرد: این واحدهای معین در برخی استان‌ها که تعداد افراد ماده 28 بالاست به صورت موقت و برای کمک به کاهش حجم دانشجو در مراکز اصلی و پردیس‌ها ایجاد شده است و در واقع تحت مسئولیت پردیس‌های رسمی هستند.

خنیفر با اشاره به اینکه مراکز رسمی از نظر فضای آموزشی، سلف سرویس و حتی سرویس‌های بهداشتی نمی‌توانستند همزمان جوابگوی دانشجویان روزانه و افراد ماده 28 باشد، بیان کرد: افراد ماده 28 در واقع در حال حاضر میهمان ما هستند و هر وقت آموزش این افراد تمام شود؛ مکان‌های موقتی هم که در نظر گرفته شده است، تعطیل خواهد شد.

وی درپایان با بیان اینکه برای آموزش این افراد از همان اساتید دانشگاه استفاده می‌شود و مشکل ما فقط کمبود فضای آموزشی است، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای توضیح درباره این موضوع به کمیسیون آماده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همایون IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      کاملا درسته.مثل فروشگاه های زنجیره ای که اصلا به فکر کیفیت کالا نیستند اقدام به بازکردن واحد دانشگاهی بنام دامشگاه فرهنگیان کردند.این هم یک رلیل داره.باجگیری از نناینده ها