دولت و اصلاح‌طلبان از انحراف افکار عمومی خوشحال هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره واکنش اصلاح‌طلبان به عملکرد شورای نگهبان در فرآیند احراز صلاحیت‌ها گفت: اصلاح‌طلبان و دولت از اینکه توجه‌ها به سمت عملکرد شورای نگهبان و نحوه تأیید صلاحیت‌ها رفته و نگاه‌ها متوجه عملکرد ضعیف آنها نیست کاملا راضی هستند.

«محمود عباس‌زاده مشکینی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره هجمه‌های اخیر علیه شورای نگهبان پیرامون موضوع احراز صلاحیت‌ها گفت: دولت و اصلاح‌طلبان از این اتفاق بسیار خوش‌حال شدند زیرا واکنش‌ها و توجهات صورت گرفته پیرامون اقدام شورای نگهبان باعث شد توجه‌ها از عملکرد بسیار ضعیف دولت منحرف شود و دولت از این موضوع بسیار خرسند است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش‌های دولت و اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت‌ها گفت: این جریان سیاسی مطمئن بود که اگر به طور جدی کاندیدایی معرفی کنند نیز با دست رد قاطع مردم مواجه می‌شود و اعتبارشان زیر سؤال می‌رفت. در حال حاضر نیز بازی شرکت یا عدم مشارکت در انتخابات که به راه انداخته‌اند، نوعی فرار رو به جلوست وگرنه هرچند به روی خود نمی‌آورند اما از اتفاقی که رخ داده بسیار خرسند هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت اثر مستقیم بر میزان مشارکت دارد افزود: عملکرد مثبت موجب افزایش مشارکت در انتخابات و عملکرد ضعیف باعث کاهش آن می‌شود. اصلاح‌طلبان و دولت نیز از اینکه توجه‌ها به سمت عملکرد شورای نگهبان و نحوه تأیید صلاحیت‌ها رفته و نگاه‌ها متوجه عملکرد ضعیف آنها نیست کاملا راضی هستند.

عباس‌زاده مشکینی درباره بی‌اخلاقی‌ها در مناظرات گفت: به نظر من هر کس به اندازه داشته‌های درون خود صحبت و مردم نیز بر اساس آن‌ها قضاوت می‌کنند. بالاخره کسی که در جواب یک سؤال اقتصادی پاسخ تخصصی می‌دهد، در نظر مردم اعتبار پیدا می‌کند و در مقابل کسی که پاسخ‌های بی‌ربط می‌دهد از اعتبار می‌افتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مناظره‌ها را عرصه‌ای برای ارزیابی نامزدها از سوی مردم دانست و ادامه داد: من نمی‌خواهم هیچکدام از این کاندیداهای محترم که از میان تعداد زیادی ثبت نام کننده در انتخابات توانسته‌اند تأییدیه شورای نگهبان را دریافت کنند متهم کنم اما بدیهی است که برخورد هر کس در ورود به مسائل و پاسخ به سؤالات به اندازه ظرفیت درونی وی خواهد بود و این موضوع به ارزیابی و قضاوت مردم کمک می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از شاخصه‌های کارآمدی دولت را مقبولیت دانسته و افزود: برخورداری از پشتوانه مردمی مهم‌ترین شاخصه کارآمدی است و هرچه مشارکت مردم بیشتر بوده و دولت پشتوانه مردمی بیشتری داشته باشد، دولت کارآمدتر است. به همین دلیل اگر بخواهیم یک دولت قوی تشکیل شود، باید همگی با قدرت در انتخابات شرکت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =