اسکان ۴۰۰ دانشجوی دکتری در خوابگاه جدید دانشگاه امیرکبیر

خوابگاه پسرانه «حسین ناصرالاسلامی» که به تازگی در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شده است، ظرفیت اسکان ۴۰۰ دانشجوی دکتری را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، خوابگاه موقوفه پسرانه «حسین ناصرالاسلامی» در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع، در ۷ طبقه و ۴۲ واحد ساخته شده است.
در این خوابگاه پسرانه قرار است ۴۰۰ دانشجوی دوره دکتری ساکن شوند.

 سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح این خوابگاه گفت: از ابتدای مسئولیت خود موضوع خوابگاه های دانشجویی را اولویت خود قرار داده ام.

وی افزود: در این راستا برنامه راهبردی برای تعمیر، بازسازی و ساخت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه تدوین شد و براساس این برنامه راهبردی،  ساخت و بازسازی خوابگاه های دانشگاه انجام شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه جز دانشجویان با استعداد هستند بنابراین برای ارتقا علمی آنها باید زیرساخت های لازم از جمله خوابگاه ها توسعه یابند.

معتمدی خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت من در دانشگاه در برخی اتاق های بزرگ خوابگاه های این دانشگاه ۱۰ تا ۱۵ دانشجو سکونت داشتند که امروز تعداد نفرات خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه به استاندارد رسیده چراکه خوابگاه های این دانشگاه توسعه یافته است.

وی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بودجه دانشگاه و کمک خیرین اقدام به بازسازی و توسعه خوابگاه های دانشجویی خود کرده است و درحال حاضر ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه ۴۰ درصد رشد یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین خوابگاه های این دانشگاه رتبه های ۲ و یک هستند و دیگر خوابگاه های با رتبه ۳ و ۴ در این دانشگاه وجود ندارد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وسرپرست سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم گفت: در سال های اخیر خیرین و سرمایه های کشور نسبت به امر آموزش عالی توجه بسیار داشتند که این امر یک نعمت بشمار می رود.

وی تاکید کرد: با کمک خیرین و سرمایه های کشور بسیاری از زیرساخت های دانشگاه ها از جمله خوابگاه ها و آزمایشگاه ها بازسازی و توسعه یافته اند.

سپرست سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است که توسعه زیرساخت های این دانشگاه نقش بسزایی در توسعه علمی کشور خواهد داشت.

حسین ناصرالاسلامی واقف خوابگاه پسرانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: همواره سعی داشتم که کمک اساسی به کشور خود انجام دهم که توسعه سطح علمی کشور یک کمک اساسی بشمار می رود زیرا توجه به استعدادهای کشور منشا اثر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: من خود را مدیون ملت ایران می دانم و بسیار خوشحالم که توانستم در ساخت خوابگاه پسرانه این دانشگاه مشارکت داشته باشم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =