ضرورت خروج کامل دولت از صنایع خودروسازی/ رفع موانع تولید اولویت وزیر صمت باشد

کارشناس صنعت خودرو گفت: وزیر صمت نباید عملیات منجر به تولید را منوط به اخذ مجوزهای بلااستفاده و غیرضرور کند، که لازم است این روند در ساختمان وزارت صمت حذف گردد زیراکه  موجب دلسردی تولیدکننده میشود.

مهدی دادفر؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و کارشناس خودرویی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر سنگ‌اندازی های زیاد وزارت صمت در مسیر تولید خودروهای خارجی گفت: با توجه به اینکه آقای فاطمی امین دو روز است که بر مسند صدارت نشسته است نمیتوان انتظار معجزه داشت ولی باید اقدامات اساسی را محور برنامه های خود قرار دهد.

ضرورت تشکیل شورای سیاست‌گذاری خودرو

وی با بیان اینکه در جلسات تخصصی و منتقدانه است که اطلاعات واقعی از غیرواقعی تشخیص داده میشود؛ ادامه دهد: وزیر صمت باید با تشکیل  شورای سیاستگذاری خودرو با حضور تشکل‌ها انجمن‌های مرتبط با خودرو، نخبگان و دستگاه‌های نظارتی به صورت ماهانه از شرایط موجود آگاهی یافته و سیاست‌های لازم را لحاظ کند زیرا در غیر این صورت اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت.

رفع موانع تولید اولویت وزیر صمت باشد

 دادفر عنوان کرد: وزیر صمت نباید عملیات منجر به تولید را منوط به اخذ مجوزهای بلااستفاده و غیرضرور کند، که لازم است این روند در ساختمان وزارت صمت حذف گردد زیراکه  موجب دلسردی تولیدکننده میشود. مجوزها باید یا امنیتی و یا زیست محیطی باشد و سایر موارد اطلاعی باشد.

وی اظهار کرد: وزیر صمت نباید وعده تولید ۳ میلیون خودرو را میدادند زیرا تولید این رقم خودرو سرمایه در گردش زیادی را میطلبد، از سوی دیگر مباحث فروش این تعداد نیز از نقدهای وارده بر وزیر صمت است. لذا این نوع از هدف‌گذاری بدون بازارگشایی خارجی اشتباه محض است.

ضرورت خروج کامل دولت از صنایع خودروسازی

این کارشناس خودرویی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع در مباحث خودرویی دخالت دولت است افزود: خروج ۱۰۰درصد دولت از صنعت خودرو و تمامی صنایع به جز صنایع نوآرانه اصلی‌ترین ضرورت است. امروز اگرچه خودروسازی ما زمین‌گیر شده است نتیجه مدیریت دولتی و اعمال سلیقه‌های دولتی‌ها است.

دادفر تاکید کرد: رفع این موانع کار بسیار دشواری است ولی با توجه به اختیارات وزیر صمت، ایشان میتوانند در طول یک سال آینده این اقدامات را اجرا کند.

لزوم ترسیم افق توسعه صنایع خودروسازی جهان


این کارشناس خودرویی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر صمت با ایجاد شورای سیاستگذاری باید به افق توسعه صنایع خودروسازی جهان نگاه کند نه صرفا تولید پرشیا، پراید ۱۳۱ و ۴۰۵ را داشته باشیم بلکه با ترسیم چشم انداز ۲۰ ساله نگاه متفاوتی نسبت به تولید داشته باشد که در غیر این صورت آینده‌سوزی کرده‌ایم.

پایان پیام/

کد خبر: 1108673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =