آموزش آشپزی/ نحوه صحیح پخت پاستا

پاستا به علت سرعت در پخت یکی از غذاهای محبوب در اغلب خانه‌هاست،‌ در این مطلب قصد داریم تا شما را با روشهای پخت آن آشنا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پاستا به علت سرعت در پخت یکی از غذاهای محبوب در اغلب خانه‌هاست اما آیا می‌دانید اغلب شما با اشتباهاتی در پخت پاستا باعث می‌شوید که نتیجه مطلوبی به دست نیاید؟ برای این کار ما از کارشناسان دعوت کردیم تا اشتباهات ما را متذکر شوند و ترفندهایی را برای پخت صحیح پاستا به ما یاد بدهند.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ دستور پخت قنبر پلو شیرازی

این ترفندهای کارشناسان آشپزی نه تنها باعث می‌شود که پاستا را به شیوه‌ای صحیح بپزید بلکه به این پرسش قدیمی پاسخ خواهد داد که آیا باید یک رشته ماکارونی را روی در قابلمه بگذاریم یا نه؟

آموزش نحوه صحیح پخت پاستا

پاستا به نظر غذای راحتی می‌آید البته به جز زمانی که صرف پخت آن می‌شود. خب شما نمک را در آب می‌ریزید، رشته‌های پخته شده را در آبکش خالی می‌کنید، درسته؟ خب بر سر پخت پاستا و شیوه صحیح آن بحث و جدل فراوان است. بنابراین ما از دو کارشناس جهانی پاستا مشورت گرفته‌ایم: شرآشپز کارمین دی جیوانی از رستوران عمه جِیک در نیویورک و گلن رولنیک از رستوران کارمین. این دو می‌خواهند یکبار و برای همیشه شیوه درست پخت پاستا را به ما یاد بدهند. پس با آنها همراه می‌شویم.

شما به آب، نمک اضافه نمی‌کنید

نمک اضافه شده به آب مزه پاستا را بهتر می‌کند اما اگر یک رژیم غذایی کم سدیم را دنبال می‌کنید، اضافه کردن نمک به آب را کنار بگذارید و اجازه بدهید که هر کس خودش موقع سرو به غذا، نمک اضافه کند. ریختن نمک در آب باعث می‌شود که ترکیب شیمیایی آب عوض شود و آب سریعتر به جوش بیاید از این رو بهتر است که نمک در همان ابتدا که آب سرد است، اضافه شود.

مقدار زیادی روغن مایع در آب می‌ریزید

آموزش نحوه صحیح پخت پاستا

با وجود اینکه همه فکر می‌کنند که اضافه کردن روغن به پاستا خیلی مهم است اما تقریبا تمام سرآشپزهای مشهور با استفاده نکردن از آن موافق هستند. این موضوع دلایل علمی نیز دارد، وقتی که شما به آب روغن اضافه می‌کنید روغن اصلا جذب پاستا نشده و تاثیری روی چسبیدن آن ندارد در عوض باعث می‌شود که پاستا دیرتر بپزد. برای اینکه از چسبیدن پاستا جلوگیری کنید در همان ابتدای ریختن پاستا در قابلمه، با یک چنگال آنها را بهم بزنید و از هم باز کنید. همچنین خرد کردن پاستا و در هم ریختن آنها قبل از ریختن در قابلمه، مانع از چسبیدن آنها به هم شوید.

روشهای صحیح پخت پاستا

نه این کار را نکنید، آب پاستا بافت ابریشمی به سس شما اضافه خواهد کرد.

یکی از کاربران توئیتر پیشنهاد کرد که برای تخلیه آب پاستا بهتر است که صافی را در قابلمه بگذارید به جای اینکه آبکش را در سینک بگذارید و قابلمه را روی آن خالی کنید.

شما پاستای پخته را می‌شورید

جواب من یک نه قاطع است. من این سوال را از همه می‌پرسم. این اشتباه بزرگی است که آن را می‌شورید. نشاسته یک بافت مخملی به سس شما اضافه می‌کند.

مساله این است که شما با شستن پاستا و دور ریختن نشاسته اضافی باعث می‌شوید که سس به پاستا نچسبد.

مقداری از آب پاستا را برای سس کنار می‌گذارید

اگر سس شما خیلی غلیظ باشد، بله مشکلی نیست. در غیر اینصورت، پاستا مقدار آب اضافی که موقع تخلیه روی خود حفظ کرده برای سس کافی است.

برخی از سرآشپزها احساس می‌کنند که افزودن مقداری از آب به سس به اتصال پاستا با سس کمک خواهد. شما می‌توانید این روش را امتحان کرده و ببینید که کدام بهتر است.

فقط از پاستای خشک استفاده می‌کنید

 پاستای بسته بندی شده (خشک) برای سالاد خوب است، در عوض همیشه از پاستای تازه استفاده کنید. این مثل تفاوت روز و شب است.

 شما می‌توانید در صورت در دسترس بودن، از پاستای تازه استفاده کنید اما بلافاصله پس از آبکش کردن مصرف کنید. پاستای خشک یک کم بهتر می‌نشیند.

پاستای اضافه را فریز می‌کنید

 اگر پاستای تازه را فریز کنید خیلی خوب است اما هرگز آن را برای پخت، یخ زدایی نکنید. اگر پاستا را مستقیما از حالت فریز درون آب گرم ببرید، شما هرگز متوجه تغییری نخواهید شد اما وقتی که ابتدا آن را دیفراست (یخ زدایی) می‌کنید، فقط آن را خراب می‌کنید. کریستالهای آب در خمیر موجب می‌شوند که پاستا چسبناک شود.

ابتدا آب سرد بردارید و مقدار زیادی از آن نیاز است. شما به سه و نیم لیتر آب برای نیم کیلو پاستا نیاز دارید.

بگذارید آب به جوش بیاید، سپس یک قاشق غذاخوری نمک به ازای آن سه و نیم لیتر آب اضافه کنید.

پاستا را به آب اضافه کنید اما در قابلمه را نگذارید- تا زمانی که پاستا نپخته درب آن را نگذارید.

پاستا را تا زمانی که کمی به دندان بیاید، بپزید، پاستا باید بافت خود را حفظ کند.

پاستا را درون صاف خالی کنید اما آن را نشویید. بلافاصله باید سرو شود.

برای مواد پاستا، آن را زیاد با سس غرق نکنید شما باید در حدی به آن سس بزنید که موقع خوردن طعم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =