آموزش شیرینی پزی / کیک گلاب و زعفران

با آنکه از گذشته های دور از زعفران به دلیل رنگ زیبا و عطر و طعم استثنایی آن استفاده می کردند در سالهای اخیر به علت گرایش به مصرف افزودنی های طبیعی به جای انواع شیمیایی در مواد غذایی، استفاده از زعفران رو به فزونی گذاشته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با آنکه از گذشته های دور از زعفران به دلیل رنگ زیبا و عطر و طعم استثنایی آن استفاده می کردند در سالهای اخیر به علت گرایش به مصرف افزودنی های طبیعی به جای انواع شیمیایی در مواد غذایی، استفاده از زعفران رو به فزونی گذاشته شده است و می توان از زعفران در پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کرد.

 مواد لازم برای تهیه کیک زعفران و گلاب

    آرد : ۲ پیمانه
    تخم مرغ : ۳ عدد
    شیر : ۱/۲ پیمانه
    روغن : ۱/۲ پیمانه
    شکر : ۱ و ۱/۴ پیمانه
    بکینگ پودر : ۱ ق م سر پر
    وانیل : ۱/۴ ق چ
    گلاب : ۱/۴ پیمانه
    زعفران دم کرده : کمی

قبل از هر چیز تمام مواد لازم رو نیم ساعت قبل از یخچال در آورده و آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک می کنیم. تخم مرغ و شکر و وانیل رو با همزن حسابی میزنیم به قدری که کرم روشن شود وقتی خوب هم زدیم همینطور در حال زدن قطره قطره از مخلوط گلاب و زعفران که از قبل آماده کرده بودیم روی موادمیریزیم. ( نکته مهم این کیک که باعث پوکی آن میشود همین قطره قطره ریختن گلاب و زعفران است ، به هیچ وجه در اضافه کردن گلاب عجله نمیکنیم ).

 بعد از اینکه کار گلاب تمام شد، روغن و شیر را با هم مخلوط و به مواد اضافه میکنیم.

حالا آرد را کم کم اضافه میکنیم و مواظب هستیم خیلی هم نزنیم زیرا نمی گذارد کیک پف کند، سپس آرام با ویسک یا همان همزن دستی هم میزنیم تا تقریبا یکدست شود.

 همیشه آرد را دو بار الک کنید و برای بار سوم آرد را روی مواد الک میکنم و طی دو یا سه مرحله اینکار را انجام میدهیم تا آرد تمام شود. قالب را چرب میکنیم، کمی آرد میپاشیم و بعد میتکانیم تا آردای اضافی برود، مایه کیک را اضافه کرده و در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۷۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه می گذاریم.

مدت گفته شده برای فرهای مختلف متفاوت است ، بعد از ۴۰ دقیقه حتما با خلال دندان یا کارد تست کنید اگر نچسبید یعنی کیک آماده است.

کد خبر: 1130011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =