مرز زمینی جمهوری آذربایجان با ایران و ترکیه بسته شد

جمهوری آذربایجان از صبح روز گذشته مرز زمینی خود با ایران را بست که در همین راستا از سوی مرزبانی جمهوری آذربایجان در مرز جلفا اعلام شده تصمیمات ستاد کرونایی است و برای جلوگیری از شیوع کرونا این تصمیم گرفته شده است.

 به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، از دیروز ساعت ۸ صبح مرز زمینی ایران و جمهوری آذربایجان به صورت یکجانبه و از سمت طرف آذری بسته شد.

بیشتر بخوانید:

مرز خسروی برای سفر عتبات هنوز باز نشده است

حسن داداش‌زاده مدیر پایانه مرزی جلفا در تبریز گفت: این اقدام توسط مرزبانی آذربایجان در ساعت ۲۰ روز پنج شنبه یعنی ۱۲ ساعت قبل از عملی شدن این تصمیم به مرزبانی ایران انعکاس داده شده است.

وی در پاسخ به اینکه کشور آذربایجان با چه دلایلی اقدام به این کار کرده اظهار داشت: آنچه از سوی مرزبانی جمهوری آذربایجان در مرز جلفا اعلام شده بر اساس تصمیمات ستاد کرونایی است و برای جلوگیری از شیوع کرونا ستاد کرونای کشور جمهوری آذربایجان این تصمیم را گرفته است.

 مدیر پایانه مرزی جلفا تاکید کرد: این اقدام باعث مختل شدن بسیاری از امور بخصوص برای اتباع دو کشور از ایران یا آذربایجان که در کشور دیگر مقیم هستند شده است.

داداش‌زاده افزود: بر اساس آنچه تصمیم ستاد کرونای جمهوری آذربایجان اعلام شده صرفا تردد دانشجویان و چهار اتوبوسی که روزانه از باکو به سمت ایران تردد داشتند فعلا ممکن خواهد بود.

این مقام مرزی، سه مرز زمینی جمهوری آذربایجان با ایران و ترکیه را شامل این محدودیت‌ها براساس تصمیمات جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت: براساس این تصمیم علاوه بر مرزهای جلفا و پلدشت در ایران, مرز ترکیه با آذربایجان نیز در فهرست این محدودیت‌ها دیده می شود.

وی حجم تردد روزانه ایران و جمهوری آذربایجان از سمت جلفا را ۷۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: تنها ۲۰۰ نفر از این تردد ها به وسیله اتوبوسها انجام می شود و بقیه ترددها شخصی و گردشی و زائران است.

این گزارش می‌افزاید مرز تجاری باز بوده بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

جمهوری آذربایجان دارای مرز زمینی بین‌المللی با ۵ کشور است، از شمال با روسیه، از شمال‌غرب با گرجستان، از جنوب با ایران، از غرب با ترکیه (از طریق مرز زمینی نخجوان) و از غرب با ارمنستان همسایه است؛ همچنین از شرق با دریای خزر هم‌مرز است.

در روزهای گذشته تعداد مسافران جمهوری آذربایجان به ایران در قالب شخصی، زائر و گردشگری افزایش یافته بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1146295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =