واحدهای زیان‌ده به دانشگاه کارآفرین تبدیل می‌شوند/ افزایش ۲۵ تا ۴۵ درصدی حقوق کارمندان دانشگاه آزاد خراسان رضوی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی در واکنش به اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس نبتی بر تعطیلی واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ واحد دانشگاهی زیان‌ده در خراسان رضوی نداریم و به سمت دانشگاه کارآفرین و مهارت آموزی پیش می‌رویم.

محسن مرادی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ماحصل برگزاری رویداد عصر امید گفت: رویداد عصر امید یکی از اقدامات فاخر دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه برگزار شد و دانشگاه‌های استان خراسان رضوی هم در این رویداد حضور فعال داشتند.

وی افزود:  ۲۵۰ مجموعه از گروه‌های پژوهشی حضور داشته و  ظرفیت‌ها برای متقاضیان شناسانده و با نوع کار آگاه شدند و  قرارداد و تفاهم نامه‌های مناسب بسته شده است.  برای مثال قرارداد شهر هوشمند با شرکت برق بسته می‌شود و بعد از آن جلسات متعدد  با کارفرمایان و  در حوزه خوراک آبزیان قرارداد مناسب و  تفاهم‌نامه بسته شده است.

رویدادهای فناورانه به شکل استانی برگزار شود

مرادی با بیان اینکه به باور بنده این‌گونه رویدادها در صورت برگزاری استانی می‌تواند اقدامی مناسب برای شناسایی قابلیت‌های هر زیست بوم را به دنبال داشته باشد، ادامه داد: ظرفیت و امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌های دانش بنیان بی‌نظیر است و استفاده از این امکان باعث می‌شود تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شده و دانشگاه از مسیر اجتماعی گام‌های محکم بردارد.

وی درباره مباحث اقتصادی و تغییر رویکرد  دانشگاه از درآمدهای شهریه به سمت اخذ درآمدهای غیر شهریه‌ای در خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای موثرترین عامل در پوشش هزینه‌ها درآمد شهریه‌ای است. بی شک در این مسیر نیازمند تلاش گسترده اعضای هیات علمی و مجموعه دانشگاه  است.

اخذ ۱۶ درصد درآمد غیرشهریه‌ای در سال گذشته

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال تامین درآمدها به شکل غیرشهریه‌ای از طریق شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های درون دانشگاهی و حل طرح‌هایی برای سازمان‌ها بیرون از دانشگاه  هستیم، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۶ درصد درآمد از طریق اقدامات غیرشهریه‌ای اخذ شده و انتظار داریم که بیش از ۹۰ این امر محقق شود.

وی درباره افزایش حقوق و تامین خدمات رفاهی کارمندان گفت: در مدیریت منابع انسانی مقوله جبران خدمات رفاهی کارکنان پیگیری می‌شود. بخشی از جبران خدمات از طریق افزایش حقوق اتفاق افتاده است. در دو سال اخیر افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی از میزان  افزایش حقوق کارکنان دولت در وزارت علوم و تحقیقات بیشتر بوده است. در سالجاری هم افزایش ۳۰ درصدی در پرداختی بین ۲۵ تا ۴۵ درصد کارکنان را شاهد هستیم. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش حقوق افزایش انگیزه در بین کارکنان را به دنبال دارد، افزود: برای جبران خدمات پرداخت‌های غیرنقدی باید مورد توجه قرار بگیرد، چون برای کارکنان در افزایش منابع وام‌های مناسب اختصاص داده شد و در خراسان رضوی ۲۰ میلیارد در ۸ ماه گذشته به کارکنان اختصاص داده شد. ظرفیت رفاهی دانشگاه و سلف در خراسان رضوی امکانات مناسب در اختیار کارکنان قرار داده است. طرح واگذاری مسکن و زمین به همکاران در منطقه گلبهار مشهد در دست اقدام است.

در سال ۱۴۰۲ واحد زیان‌ده در خراسان رضوی نداریم

مرادی در واکنش به تعطیلی واحدهای دانشگاهای زیان‌ده تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی تعطیل نمی‌شود و در سالجاری تعداد واحدهای زیان‌ده کاهش یافته است. در سال ۱۴۰۲ واحد زیان‌ده در خراسان رضوی نداریم و بر اساس طرح آمایش فعالیت دانشکده‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی افزایش می‌یابد. برای مثال در دو سال اخیر خراسان رضوی در صدر اخذ دانشجو بود. در این میان ۱۲ درصد افزایش دانشجو داشتیم و  تعداد دانشجویان در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =