کاهش ۲۰ درصدی هزینه طبخ غذای دانشگاه شریف در ترم تابستان

شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: هزینه طبخ غذا در دانشگاه برای تابستان برای هر وعده غذا، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اول مرداد ماه در اعتراض به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کرده و از مسئولان دانشگاه خواستند نسبت به تخصیص یارانه غذای ترم تابستان اقدام کنند.

علی محدث زاده پیش‌تر درباره علت این تجمع به ایسکانیوز گفته بود روال دانشگاه به این صورت بوده که در ترم تابستان یارانه‌ای برای غذا در نظر نمی‌گیرد، این موضوع برای دانشجویان خوابگاهی که نسبت به اخذ واحد در ترم تابستان اقدام کرده‌ یا مشغول گذراندن کارورزی و واحدهای آزمایشگاهی هستند، مشکل ایجاد می‌کند. پیش از شیوع کرونا با همکاری شورای صنفی دوره‌های گذشته تخفیفی در نظر گرفته می‌شد تا غذا با یارانه در اختیار دانشجویان قرار گیرد. با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی مواد غذایی در سال جاری، هم دانشجویان و هم دانشگاه در زمینه تغذیه با مشکلات بیشتری مواجه شدند. 

به گفته وی،  شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اختصاص یارانه غذای ترم تابستان راهیئت رئیسه و رئیس دانشگاه نیز مطرح کرد. برخی از دانشجویان با مشاهده پاسخگو نبودن مسئولان، تصمیم گرفتند نسبت به تجمع اقدام کنند. رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون دانشجویی به همراه چند نفر از مدیران این معاونت، در این تجمع حضور یافته و پس از گفت‌گو با دانشجویان نسبت به برگزاری جلسه با نمایندگان دانشجویان و چند نفر از اعضای شورای صنفی اقدام کردند. مسئولان دانشگاه اعلام کردند تخصیص یارانه غذا ممکن نیست؛ اما برای حل مشکل تغذیه دانشجویان پیشنهاداتی در زمینه کاهش هزینه قیمت تمام شده غذا، حمایت بنیاد حامیان دانشگاه از برخی دانشجویان با شرایط خاص و تخصیص وام دانشجویی برای این امر ارائه دادند.

براساس اعلام شورای صنفی، با پیگیری‌های شورای صنفی و تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، هزینه طبخ غذا در دانشگاه برای تابستان برای هر وعده غذا، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است رزرو غذا از طریق سامانه dining.sharif.ir انجام خواهد شد و تحویل غذا نیز در سالن‌های سلف آزاد دانشگاه خواهد بود. زمان تحویل غذا نیز یک ساعت مشخص در ظهر برای وعده ناهار و یک ساعت مشخص در عصر برای وعده شام خواهد بود. براساس طرحی که در جلسه‌ای بین مدیر امور دانشجویی و نمایندگان صنفی پیشنهاد و اصلاح شد، دانشجویان خوابگاهی ۲۰ درصد از هزینه تمام شده هر وعده را به صورت آنلاین در سامانه داینینگ پرداخت خواهند کرد.

مابقی مبلغ غذا به صورت خودکار از وامی که دانشگاه برای دانشجویان درنظر گرفته‌است، پرداخت می‌شود. در انتهای تابستان با توجه به تعداد وعده‌های سفارش داده‌شده از سوی دانشجویان صورت حسابی به دانشجویان تحویل داده خواهد شد که دانشجویان به صورت اقساط و با کارمزد ۲ درصد، پس از اتمام دوران تحصیل خود پرداخت خواهند کرد.

ضمانت وام به صورت تحویل ۳ میلیون تومان سفته و همراهی یک دانشجو به عنوان ضامن به دفتر خدمات دانشجویی خواهد بود. از روز بعد از ارائه ضمانت وام به دفتر خدمات دانشجویی، رزرو غذا از سامانه داینینگ، برای دانشجویان باز خواهد شد. فرم الکترونیکی تقاضای غذای تابستان، به همراه اطلاعیه معاونت دانشجویی به‌زودی در سامانه شاخص بارگذاری خواهد شد.

لازم به تاکید است که کلیه امکان رزرو غذا و مسئله وام، برای دانشجویان خوابگاهی بوده و سایر دانشجویان برای تهیه غذا می‌توانند از سلف اساتید استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148979

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =