تکذیب یک خبر توسط رئیس دانشگاه شریف/ مخالف ارائه تسهیلات به فرزندان اعضای هیئت علمی نیستم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف به انتشار گزارشی مبنی بر مخالفت وی با ارائه تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «تصویب یک سهمیه محرمانه جدید در کنکور» عنوان گزارشیست که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است. در این گزارش آمده است که وزاری علوم و بهداشت در آخرین جلسه شورای راهبردی اجرای نقشه جامعه علمی کشور، با ارائه پیشنهادی محرمانه خواستار اعمال سهمیه ویژه برای فرزندان اعضای هیئت علمی برای همه مقاطع شدند. 

برخی از اعضای شورا مانند دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این گزارش به عنوان مخالف ارائه این تسهیلات معرفی شده‌اند.     

رسول جلیلی در گفت‌وگو با ایسکانیوز و در واکنش به خبری که از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر مخالفت وی با مصوبه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی، منتشر شده بود، اظهار کرد: بخشی از این خبر کذب و بخش دیگری از آن دقیق نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که بخشی که در مورد مخالفت من با موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی مطرح شده است را تکذیب می‌کنم، افزود: من در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط به عنوان کارشناس دعوت شده بودم و حق رای نداشتم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من در آن جلسه به عنوان کارشناس آماری در مورد پذیرفته‌شدگان سال‌های قبل از سهمیه‌های مختلف ارائه کردم؛ اما تسهیلاتی که برای نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده، سهمیه نیستند. این تسهیلات فقط شامل انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی به شهر محل خدمت‌شان است. به همین دلیل، سهمیه به حساب نمی‌آیند.

جلیلی با اشاره به این که تذکر من در آن جلسه این بود که در انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی باید قانون رعایت شود، گفت: این که تسهیلاتی برای اعضای هیئت علمی فراهم شود، پسندیده است؛ اما نباید به این مورد ختم شود که رتبه یک رقمی و رتبه پنج رقمی در کنار هم قرار بگیرند.

ارائه تسهیلات برای فرزندان اعضای هیئت علمی نباید به کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها لطمه بزند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تصریح بر این که ارائه این تسهیلات نباید به کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها لطمه بزند، یادآور شد: اگر قانون کسب ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آن رشته لحاظ شود، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برخلاف موردی که در رسانه‌ها مطرح شد، من موافق ارائه تسهیلات برای نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی هستم و به عنوان موافق هم در جلسه صحبت کردم؛ اما تذکری در مورد حفظ کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها ارائه دادم، به عبارتی تاکید من بر رعایت قانون بود.

جلیلی در پایان اظهار کرد: من به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شریف باید از مراقب حفظ کیفیت این دانشگاه باشم و در مورد دانشجویان نباید کار به جایی برسد که برخی افراد به دلیل قرار گرفتن در جایگاه اشتباه چند ترم مشروط شده و از تحصیل بازبمانند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1150817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =