آزمایشگاه‌های ISO ۱۷۰۲۵ تا پایان سال در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود

مدیریت اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد یک آزمایشگاه ISO ۱۷۰۲۵ در تمامی استان‌ها تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: سیاست اصلی دانشگاه برگزاری کلاس‌های عملی از طریق تقویت استانداردسازی زیرساخت‌ها است.

عبدالله محمدی، مدیریت اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اقدامات برای تجهیز آزمایشگاه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید گفت: مهمترین سیاست ما در حوزه آزمایشگاه‌ها توجه به استانداردسازی است. برای استانداردسازی آزمایشگاه ها تجهیزات مناسب و به روز، رعایت اصول ایمنی و فضای فیزیکی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برای استانداردسازی باید تمامی اقدامات برای توسعه آزمایشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. برای مثال هم اکنون در فصل بودجه بندی در تمامی جلسات مساله تخصیص بودجه در هزینه‌های استان‌ها برای احیای تجهیزات آزمایشگاه‌ها جزو برنامه های اصلی قرار گرفته تا بتوان در آخر سال تعداد آزمایشگاه‌های استاندارد ارائه دهنده خدمت را افزایش داد، چون استانداردسازی آزمایشگاه‌ها ارتقای کیفیت آموزش را به دنبال دارد.

مدیریت اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هم اکنون سه آزمایشگاه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ را اخذ کرده است. همچنین بیش از ۱۷۹ آزمایشگاه عضو شبکه فناوری راهبردی ریاست جمهوری و بیش از ۳۰ آزمایشگاه همکار استاندارد و سازمان‌های مختلف هستند.

به گفته وی هر یک از این آزمایشگاه‌ها برای عضویت باید استانداردهای لازم را در نظر بگیرند. همچنین آزمایشگاه‌های همکار با سازمان غذا و دارو  و مراکز خدمات کشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی مجوزها را برای واحدها اخذ کرده تا بتوانند خدمات به حوزه کشاورزی ارائه داد.

مدیریت اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در وضعیت کنونی استانداردسازی آزمایشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: امیدواریم آزمایشگاه‌ها در حوزه غذایی استاندارد شده و واحدهای دانشگاهی ارتباطات را با واحد استاندارد تقویت کرده و بتوانند سطح کیفی آزمایشگاه‌ها را ارتقا دهند. در این شرایط اعتماد صنایع به دانشگاه و هم کیفیت خدمت‌رسانی افزایش یابد.

تمامی آزمایشگاه‌ها استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ اخذ کنند

محمدی تاکید کرد: تمامی آزمایشگاه‌ها باید استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ یا استانداردهای مربوط به رشته خود را  از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و واحدهای مرتبط در این مسیر اقدام کنند. امیدواریم بتوان تا آخر سالجاری در هر استان یک آزمایشگاه ISO ۱۷۰۲۵ ایجاد کرد.

مدیریت اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کیفیت آموزش در واحدهای آزمایشگاهی افزود: بخش عملی در واحد درسی از اهمیت برخوردار است. سیاست اصلی دانشگاه برگزاری کلاس‌های عملی از طریق تقویت استانداردسازی زیرساخت‌ها است و حوزه معاونت موضوعی هم در تقویت فعالیت اساتید وارد عمل شود تا سرفصل‌های اجرایی و به روز کردن سرفصل‌ها در بخش‌های رسمی و  غیر رسمی جزو اختیارات اساتید مورد بررسی قرار گرفته تا اطلاعات مناسب و کاربردی در اختیار دانشجو گذاشته شود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1151584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =