اعطای تسهیلات به فرزندان هیئت علمی حاشیه‌ساز شد/ راه‌اندازی سامانه دانا برای معرفی دانشمندان ایرانی

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت با اخباری مانند «حاشیه‌ساز شدن اعطای تسهیلات نقل و انتقال به فرزندان اعضای هیئت علمی، راه‌اندازی سامانه دانا برای معرفی دانشمندان ایرانی و تکذیب پذیرش داوطلبان مردود در رشته پزشکی » همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در هفته گذشته حاشیه‌ساز شد. این تسهیلات که بارها از سوی دیوان عدالت اداری باطل شده است، به بهانه نامه اخیر وزرای علوم و بهداشت به ستاد نقشه جامع علمی کشور باز هم مورد اعتراض قرار گرفت. ایسکانیوز در گزارش تجربه شیرین تحصیل ویژه استادزادگان، تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی را بررسی کرده است.  

وزیر علوم: سامانه دانا برای معرفی دانشمندان ایرانی راه‌اندازی می‌شود

وزیر علوم هفته گذشته در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، نشست شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی و یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد. محمد علی زلفی گل در این جلسات در مورد توجه ویژه وزارت علوم به محتوای کتب درسی، ضرورت نگاه نو به آموزش عالی و سامانه‌های نان و دانا سخن گفت.

وزیر علوم، سامانه دانا را در راستای مرجعیت علمی ایران در عرصه بین الملل دانست و گفت: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران ایرانی به زبان های فارسی و انگلیسی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین درباره سامانه نان اظهارکرد: این وزارتخانه فناوری‌ها را تا رسیدن به سطح آمادگی ۶ (از مجموع ۹سطح آمادگی) حمایت می‌کند و بعد از آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت‌های مالی به شکلگیری توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند.

تکذیب پذیرش داوطلبان مردود و با رتبه ۱۶۰ هزار در پزشکی  

حسن مروتی معاون سازمان سنجش برخی ادعاهای مطرح شده در برنامه «فرامتن» شبکه افق و برخی دیگر از رسانه‌ها را تکذیب کرد. وی تأکید کرد: انتشار این ادعاهای کذب اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام سنجش و آموزش کشور را نشانه رفته است.

وی در مورد برخی مطالب مطرح شده در این برنامه گفت: ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه ۱۶۰ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است

اعلام اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص کنکور ۱۴۰۱ 

 حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، زمان و آدرس محل مصاحبه، معاینه و گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی افزود: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

اخباری آزمونی در هفته‌ای که گذشت

کارنامه علمی آزمون دستیاری دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ ظهر شنبه ۲۹ مرداد منتشر شد. داوطلبان مجاز تا پایان هفته و روز 2 شهریور فرصت داشتند رشته محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فراهم شدن فرصت ثبت‌نام مجدد و انتخاب رشته دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در روزهای اول تا چهارم شهریور ۱۴۰۱، یکی دیگر از خبرهای آزمونی هفته گذشته بود.

یکی دیگر از اخبار آزمونی هفته گذشته، اعلام برگزاری همزمان ۴ آزمون علوم پزشکی نوبت شهریورماه در پنجشنبه سوم شهریور بود.

 محمدمهدی نوروز شمسی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ضمن اعلام این خبر گفت: آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه (پزشکی و دندانپزشکی)، جامع داروسازی (۱۸۰واحدی) و ارتقا و ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور نوبت شهریورماه همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری آزمون روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می ‌شوند.

برگزاری مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱، دیگر خبر آزمون هفته گذشته بود که غلامرضا یادگارزاده رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور از آن خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =