معرفی شگرد رفع بوی دنبه و روغن حیوانی از برنج، خورشت و آبگوشت

روغن دنبه یا روغن حیوانی خواص زیادی برای سلامتی دارد اما برخی افراد به دلیل بوی بد آن استفاده نمی کنند. روش هایی وجود دارد که می توانید بوی دنبه را از هر غذایی از بین ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروزه با توجه به درک مضرات روغن ها پالم دار، بسیاری از افراد سعی می کنند تا از روغن های طبیعی مانند روغن دنبه در پخت غذاهای خود استفاده کنند زیرا روغن دنبه خواص بی شماری برای سلامتی دارد اما به دلیل بوی این روغن، برخی از کودکان و بزرگسالان از خوردن غذایی که با آن پخته شده است، امتناع می کنند. در این بخش از سبک زندگی و رازهای خانه داری، به معرفی برخی از راهکارها برای از بین بردن بوی دنبه و روغن های حیوانی از غذا می پردازیم.

روش های از بین بردن بوی دنبه در غذاهای غیرآبدار مثل برنج: اگر می خواهید از روغن های حیوانی مانند روغن دنبه در پخت برنج استفاده کنید برای رفع بوی بد آن، مراحل زیر را انجام دهید:

یک عدد پیاز متوسط را خلالی خرد کرده و سپس در روغن دنبه یا روغن حیوانی سرخ کنید. پس از سرخ شدن پیازها، روغن آن را از صافی عبور داده و روی برنج بریزید. زیرا پیاز سرخ شده در روغن، موجب از بین رفتن بوی روغن تا حدود زیادی می شود.
 

از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی از خورشت و غذاهای آبکی: همانطور که ذکر کردیم، سرخ کردن پیاز در دنبه و روغن حیوانی، موجب از بین رفتن بوی آن می شود. پیاز خرد شده یا زنده شده را در روغن سرخ کرده و همان روغن را پس از صاف کردن، برای پخت آبگوشت یا خورشت استفاده کنید.

استفاده از لیمو عمانی و ادویه

روش دیگر برای رفع بوی دنبه و روغن حیوانی، استفاده از لیمو عمانی و ادویه های معطر مانند زنجبیل، تخم گشنیز و فلفل سیاه و … درخورشت و آبگوشت است.

استفاده از دارچین

دارچین یکی از بهترین ادویه هایی است که برای از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی در خورشت و غذاهای آبکی مورد استفاده قرار می گیرد. دارچین در خورشت قیمه، علاوه بر از بین بردن بوی روغن، موجب خوشمزه تر شدن آن نیز می شود.

اما برای آبگوشت و خورشتهای دیگر مانند قرمه سبزی، افزودن پودر دارچین موجب تغییر طعم آنها می شود. بنابراین، از چوب دارچین استفاده کرده و بعد از نیم ساعت، آن را خارج کنید تا بوی روغن گیاهی یا دنبه را از بین ببرد.

اگر بوی روغن زیاد است می توانید چند عدد چوب دارچین را در روغن قرار داده و روغن را در ظرفی دیگر داغ کنید. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا روغن سرد شود.پس از آن چوب دارچین را از روغن خارج کنید.

چند نکته از سرآشپز

در پاسخ به سوال برخی از شما کاربران در رابطه با رفع بوی دنبه از آبگوشت از بخش سبک زندگی داشتید باید بگوییم که چنانچه در هنگام تهیه آبگوشت، اگر گوشت حاوی دنبه باشد بهتر است از پیاز فراوان و لیمو عمانی استفاده کنید تا بوی دنبه از بین برود.

اگر دنبه گوشت زیاد است، گوشت را درون قابلمه قرار داده و با آب بجوشانید تا کف آن خارج شود. این کف تاثیر بدی در طعم غذا دارد. بعد از چند دقیقه، قابلمه را در آبکش ریخته و با آب گرم، گوشت را شستشو دهید تا کف آن از بین برود.سپس پیاز، نخود و مواد دیگر را به همراه گوشت درون قابلمه بریزید و آب جوش را به آنها اضافه کنید تا غذای شما بپزد.

اگر از دنبه یا روغن های حیوانی برای اولین بار استفاده می کنید بهتر است به صورت تدریجی آن را به غذای خود اضافه نمائیدتا به بو و طعم آن عادت کنید.

هنگام مهمانی از دنبه یا روغن حیوانی برای پخت و پز استفاده نکنید زیرا ممکن است برای مهمان ها خوشایند نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =