ابلاغ کاهش عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیر خشک

رئیس انجمن تولید کنندگان شیرخشک اطفال گفت:‌ برای حمایت از تولید کنندگان شیرخشک کاهش عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده زودتر ابلاغ شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هانی تحویل زاده افزود:‌ دولت لایحه کاهش حقوق و عوارض گمرکی و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای شیر خشک اطفال را به مجلس شورای اسلامی داده اما در ابلاغ قانون تاخیر وجود دارد و این مسئله مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

فهرست داروخانه‌های توزیع کننده شیرخشک رژیمی

رئیس انجمن تولید کنندگان شیرخشک اطفال ادامه داد:‌ قرار است بر اساس این لایحه کاهش حقوق و عوارض گمرکی از 4 به 1 درصد و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 1 درصد برسد.
تحویل زاده گفت: حتی با وجود اینکه یک فوریت این طرح به تصویب رسیده اما تاخیر، باعث بلاتکلیفی تولید کنندگان شده و بدیهی است در صورت عدم توجه کافی در ابلاغ مصوبات فوق ، تولید شیر خشک اطفال در داخل کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

 به گفته تحویل زاده هم اکنون ترخیص مواد اولیه شیر خشک اطفال از گمرک با مشکل بزرگی مواجه شده است به این معنا که تولیدکنندگان داخلی شیر خشک اطفال برای ترخیص مواد اولیه خود از گمرک باید حقوق و عوارض گمرکی بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده آن که از ابتدای سال جاری به جای ارز ترجیحی بر مبنای ارز نیمایی محاسبه می شود را بپردازند.

رئیس انجمن تولید کنندگان شیرخشک اطفال تصریح کرد: تغییر مبنای محاسبات گمرک از ارز ترجیحی به ارز نیمایی ، هزینه واردات مواد اولیه شیر خشک اطفال را نسبت به سال گذشته به میزان 50 درصد افزایش داده که نقدینگی تولید کنندگان داخلی را با چالش جدی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =