نماینده رئیس جمهور: ایران خواستار امنیت و ثبات افغانستان است

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان تاکید کرد : برای کار در افغانستان نقشه راه جامعی داریم و جمهوری اسلامی به دنبال امنیت، ثبات و بهبودی اوضاع اقتصادی و معیشتی افغانستان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در توئیت سفارت ایران در افغانستان آمده است: در جلسه معارفه و هم اندیشی کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با نمایندگان نهادهای ایرانی مقیم، وی بر ضرورت گسترش روابط مردمی، تقویت همکاری های اقتصادی و امنیتی و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان مشترک دو کشور تاکید کرد.

حسن کاظمی قمی، روز گذشته در اولین نشست خود با نهادهای ایرانی در کابل گفت نگاه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان درازمدت است و در این راستا برای اتصال زیرساخت‌ها بین دو کشور در حوزه‌های مختلف طرح‌های گوناگون تهیه شده است.

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

وی همچنین با اشاره به مسائل مشترک میان دو کشور افزود افغانستان همسایه ای است که می تواند در سیاست خارجی ایران متحد راهبردی باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت برای کار در افغانستان نقشه راه جامعی داریم و نگاه جمهوری اسلامی برای امنیت، ثبات و بهبودی اوضاع اقتصادی و معیشتی افغانستان است. افغانستان از لحاظ اقتصادی کشوری غنی است و می تواند برای ایران مکمل اقتصادی باشد.

وی در ادامه سخنانش افزود: از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بیش از یک سال و نیم گذشت و شاهد حکومت جدید در افغانستان هستیم و سیاست کشور ما در این مدت بر تعامل و همکاری با حکومت جدید افغانستان بوده است.

این مقام سیاسی ایران همچنین با اشاره به فعال شدن دیپلماسی ایران در حوزه افغانستان گفت آمریکایی ها از افغانستان خارج شدند ولی به شیطنت های خود در این کشور و منطقه ادامه می دهند. آمریکایی ها نمی خواهند ثبات در افغانستان برقرار شود و این کشور با همسایگان خود تعامل داشته باشد. دشمن تلاش کرد تا جغرافیای افغانستان را برای ایران تبدیل به تهدید کند ولی ایران با اتخاذ سیاست های منطقی از این مرحله عبور کرد.

حسن کاظمی قمی، روز شنبه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان وارد کابل شد و به ‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      ثبات در افغانستان با رای مردم فقط،امکان پذیر است 💥💥💥