عدم حمایت از پاک کننده ارگانیک تولید داخل، به دلیل رانتِ واردات!

پژوهشگر در حوزه اختراع پاک کننده‌ها، شوینده‌های گیاهی و ارگانیک با بیان اینکه رانت موجود در زمینه فروش پاک کننده‌ها و شوینده‌ها اجازه توجه به محصولات ارگانیک را نمی‌دهد، گفت: محصولات ارگانیک تولید شده قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

آیت اله میر فردوس، پژوهشگر در حوزه اختراع پاک کننده‌ها و شوینده‌های گیاهی و ارگانیک با خاصیت ضد عفونی کنندگی است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون در زمینه تولیدات و حمایت از محصولات دانش بنیان عزم از سوی مسئولان مشاهده نشده و ما از کمک‌های دانشگاه قطع امید کردیم.

اغلب پارک‌های علم و فناوری کشور، فضای آزمایشگاه ندارند/ کارآمد نبودن دستورالعمل‌های اخذ مجوز

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ محصول شوینده ارگانیک تولید شده، اما تاکنون از سوی دانشگاه کمک‌ها برای فعالیت بهینه محققان را شاهد نبودیم، افزود: باید دانست که اختصاص تسهیلات و وام‌ها شامل افراد محدود می‌شود و تاکنون به رغم تلاش‌های فراوان امتیازها به ما اختصاص داده نشده است.

پژوهشگر در حوزه اختراع پاک کننده‌ها و شوینده‌های گیاهی و ارگانیک ادامه داد: هم اکنون در بحران محیط زیستی هر یک از پاک کننده‌های محیط زیستی می‌تواند در کاهش آسیب به طبیعت  کمک کننده باشد. برای مثال برخی از شوینده‌ها و پاک کننده‌ها بدون الکل و مواد مضر شیمیایی و ارگانیک از الکل موثرتر است.

میر فردوس درباره نمونه خارجی این محصولات تاکید کرد: این پاک کننده‌ها نمونه خارجی دارد، اما ضد عفونی کننده‌های تولیدات ما نمونه خارجی ندارد. برای مثال از طریق جستجو در سایت آمازون این پاک کننده‌های ارگانیک حدود  ۷دلار، ۱۰ دلار، ۱۵ دلار و مبالغ گران‌تر به فروش می‌رسد. باید دانست که محصولات ارگانیک تولید شده قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

پژوهشگر در حوزه اختراع پاک کننده‌ها و شوینده‌های گیاهی و ارگانیک با بیان اینکه در جامعه ما می‌توان با مدیریت پاک کننده‌ها، شوینده‌ها و ارائه محصولات ارگانیک محیط زیست را مدیریت کرد، تاکید کرد: این محصولات به شکل تیمی تولید شده و تاکنون فقط در نمایشگاه‌های متعدد شرکت کردیم و این حضور در حمایت از محصولات و توجه به محصولات تولیدی موثر نبوده است. مسئولان فقط برای حضور در نمایشگاه ما را دعوت کرده و دیگر حمایتی از تولیدات و توسعه فعالیت‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

میر فردوس درباره تلاش‌ها برای رایزنی با دیگر سازمان‌ها خارج از دانشگاه و نهادهای مربوطه گفت: از طریق سازمان غذا و دارو و همزمان با شیوع کرونا ضد عفونی کننده‌ها ارائه شده، اما به رغم اقدامات انجام شده کاری از پیش نرفته است.

این پژوهشگر، عدم حمایت از محصولات ارگانیک و شوینده را رانت با دیگر شرکت‌ها دانست و افزود: برای مثال سازمان غذا و دارو فقط به دنبال اخذ فرمولاسیون محصولات است. این در حالی است که تمامی این محصولات کاربردی و قابل استفاده و به صرف است.

وی با بیان اینکه هدف از تولید این محصولات درآمدزایی بود، گفت: به دلیل عدم حمایت‌ها از فعالیت‌ها دیگر دلزده شدیم، چون هدف استفاده مردم از این محصولات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =