کنکور و آزمون| تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی/ فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دکتری رشته‌های داروسازی اعلام شد

فرصت ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک در آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد و اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در این آزمون اعمال می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر این اساس، آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور در رشته های«زبان و ادبیات فارسی »، « علوم جغرافیا»، « علوم اقتصادی»، « الهیات و معارف اسلامی»،« علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر »، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ (مطابق با برنامه زمانی ) در۱۰ منطقه دانشگاهی کشور برگزار می‌شود.

کنکور و آزمون| کاهش متقاضیان صندلی‌های ارشد و دکتری دانشگاه‌ها

شرکت‌کنندگان در المپیاد غیر متمرکز حتما باید در حال تحصیل و دانشجوی سال سوم یا چهارم باشند و گواهی اشتغال به تحصیل در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ خود را پس از ثبت نام به مراکز مناطق ۱۰ گانه ارسال کنند. 

برنامه زمان‌بندی آزمون ها در درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور قابل دریافت است.

شرکت کنندگان در هر یک از رشته های "شـیمی"، "زیست شناسی"، "مهندسی شـیمی"، "مهندسی صنایع"، "مهندسی مواد و متالورژی"، »مهندسی کشاورزی(زراعت و اصلاح نباتات)، "مهندسی برق"، "مهندسی مکانیک" در صورت علاقه‌مندی می توانند به جای شرکت در المپیاد رشته اصلی خود، در المپیاد رشته "سلول های بنیادی و مهندسی بافت" شرکت کنند.

بر این اساس آزمون‌ها  فقط در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر برگزار می‌شود.

منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور شرکت کنند.

مناطق ۱۰گانه جهت برگزاری المپیاد غیرمتمرکز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است.

اعلام فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دکتری رشته‌های داروسازی

 براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دکتری رشته‌های داورسازی برای نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ لحاظ شده و شروع زمان دقیق و مدت‌زمان فرصت مجدد ثبت‌نام این آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی، روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، این آزمون نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته و درس «استعداد تحصیلی» از مواد امتحانی آزمون حذف شده است. این آزمون ۳۰ سوال به زبان انگلیسی خواهد بود که شامل پرسش‌های تخصصی و عمومی می‌شود. 

همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فرایند ثبت‌نام آزمون‌ دکتری سایر رشته‌ها نیز، نیمه دوم  اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود. آزمون رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندان‌پزشکی ۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در یک نوبت برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان این آزمون، ورودی بهمن‌ماه سال آتی می‌شوند. 

پذریرفته‌شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱و همچنین دانشجویان روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سال‌های قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۲شرکت‌کنند.

افرادی که در حال تحصیل هستند، در صورت قبولی باید انصراف قطعی خود را از رشته قبلی اعلام کنند. 

بر اساس آیین‌نامه جدید تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش، واجدین شرایط، در هر نوبت مشروط بر اینکه ۲ سال از زمان فارغ‌‍التحصیلی آنها نگذشته باشد، مجاز به استفاده از این امتیاز هستند. شرکت در آزمون در صورت قبولی یا مردودی به معنای استفاده از این امتیاز تلقی می‌شود. 

مهلت ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌ داروسازی از ۱۴ اسفند آغاز شد و یکشنبه ۲۱ اسفند به پایان رسید.

جدول آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت به این شرح است:

آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت

آزمون رشته‌ها

زمان ثبت‌نام

فرصت مجدد ثبت‌نام

زمان برگزاری

رشته‌های داروسازی

۱۴ تا ۲۱ اسفند

نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲

۲۹ تیر ۱۴۰۲

رشته‌های علوم‌پایه، بهداشت، تخصصی و دندان‌پزشکی

نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲

***

۴ آبان ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد

داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی می توانند از ۱۴ تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ فرصت داشتند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir و ارسال مدارک (که پیشتر آنها را اسکن و آماده کرده اند) و تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.

مرکز سنجش پزشکی اعلام کرد با توجه به ماده ۳ قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ فرصت ثبت نام و ویرایش فرم ثبت نام تمدید می شود.

بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی: «دانش آموختگان مقاطع پزشکی عمومی، دندانپزشکی عمومی و داروسازی عمومی پذیرفته شده سهمیه این قانون که حائز شرایط آیین نامه های استعدادهای درخشان مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، صرفاً در همان سال تحصیلی مجازند در آزمون های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند.»

بنابراین، دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان دندانپزشکی مشمول آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصوب ۲۷ آذر ۱۴۰۰ که در مقطع عمومی با استفاده از سهمیه بومی/ مناطق محروم پذیرفته شده اند، با رعایت شرایط بالا می توانند فقط یک بار پیش از انجام تعهدات و در همان سال فراغت از تحصیل در رشته یا رشته های مورد نیاز دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی محل تعهد، در آزمون دستیاری شرکت کنند.

بر همین اساس با توجه به اتمام بازه ثبت نام آزمون دستیاری دوره سی و هفتم (سال ۱۴۰۲) افراد واجد شرایط این ماده قانونی که متمایل به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۲ هستند، می توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط (طبق مفاد دفترچه راهنما) در فرصت تمدید ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک که از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۳ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت، برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

توجه: سایر جاماندگان از ثبت نام و داوطلبانی نیز که نیاز به ویرایش اطلاعات فرم ثبت نام و/ یا تکمیل مدارک خود را دارند، می توانند در بازه ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۳ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به تمدید ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک اقدام کنند.

به دلیل نزدیکی به زمان برگزاری آزمون، این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی صبح پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهرهای اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، رشت، مشهد، همدان و یزد برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۲ دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =