مصرف سیرابی چه مضراتی برای بدن دارد؟

هرچند سیرابی سرشار از مواد مغذی است؛ اما مضراتی هم دارد که افراد باید با آنها آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، شما می‌توانید سیرابی را به بیشتر وعده‌ها یا میان‌وعده‌های خود اضافه کنید؛ اما اگر زیاد سیرابی می‌خورید؛ قبل از اضافه‌کردن سیرابی به رژیم غذایی خود، عوارض احتمالی آن را نیز در نظر بگیرید.

۵ خواص سیرابی که باید با آنها آشنا شوید

 ۱. کلسترول بالا

سیرابی کلسترول نسبتا زیادی دارد و یک وعده ۱۴۰گرمی سیرابی ۱۷۸ میلی‌گرم کلسترول دارد. این حدود یک‌سوم مقدار کلسترول توصیه‌شده در روز است.

در حالی که بدن بسیاری از افراد به‌راحتی کلسترول رژیم غذایی را پردازش می‌کند، برخی از افراد به این شکل از کلسترول واکنش شدیدتری نشان می‌دهند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از اضافه‌کردن سیرابی به رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید.

۲. تضعیف سلامت دهان و دندان

بافت سیرابی طوری است که باید زیاد جویده شود. کمبود چربی که سیرابی را به منبع پروتئین کم‌کالری تبدیل می‌کند، مسبب بافت لاستیکی آن است. اگر دندان مصنوعی دارید و یا دندان‌هایتان به این خوراکی‌ حساس‌اند، مصرف سیرابی را کاهش دهید.

علاوه بر این، بو، طعم و بافت سیرابی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

اضافه‌کردن سیرابی به رژیم غذایی

شما می‌توانید سیرابی را به بیشتر وعده‌ها یا میان‌وعده‌های خود اضافه کنید. قبل از پختن سیرابی، آن را کاملا بشویید تا هرگونه کلر باقی‌مانده از بین برود. ادعا می‌شود که سیرابی فراوری‌نشده طعم قوی‌تری دارد و باید قبل از پخت‌وپز با دقت تمیز شود.

 چند دستورالعمل برای اضافه‌کردن سیرابی به رژیم غذایی عبارت‌ هستند از می‌توان سیرابی را برای تزئین سالاد استفاده کرد، سیرابی را با پیاز، کره و گیاهان تازه ترکیب کنید و روی نان سرو کنید، می‌توانید با سیرابی، گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر و گیاهان تازه خورش سنتی ایتالیایی درست کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      نظری ندارم.