تردید جمهوری‌خواهان درباره نامزدی ترامپ در انتخابات آمریکا

جمعی از جمهوری‌خواهان سنای آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) و پس از محکومیت دونالد ترامپ در پرونده جین کارول، درباره شایستگی و شانس بقای رئیس جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ ابراز تردید و نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از هیل، پس از آنکه هیات منصفه دادگاه رای به محکومیت و پرداخت جریمه ۵ میلیون دلاری ترامپ در پرونده آزار جنسی جین کارول نویسنده آمریکایی داد، زمزمه‌هایی از نگرانی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای این کشور در مورد شایستگی ترامپ برای شرکت در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا به گوش می‌رسد و عده‌ای از آنها شانس بقای وی در این انتخابات را زیر سوال برده‌اند.

چین آمریکا را امپراتور هک خواند

سناتور جان کورنین از ایالت تگزاس با اشاره به اینکه فکر نمی‌کند ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شانسی داشته باشد، گفت: با این وجود من تصور نمی‌کنم که صدور این حکم، رای‌دهندگان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم صدور این رأی نظر موافقان و مخالفان ترامپ را تغییر دهد. به عقیده من حامیان ترامپ همچنان از وی حمایت خواهند کرد و مخالفان وی نیز در هر حال چه پیش و چه پس از صدور این رأی، قصد رأی دادن به او را نداشته و نخواهند داشت.

سناتور میت رامنی از ایالت یوتا که مدت‌ها یکی از اصلی‌ترین مخالفان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه بود، با این استدلال که صدور این حکم دلیل دیگری بر نداشتن صلاحیت ترامپ برای پرچمداری دوباره حزب جمهوری‌خواه در انتخاباتی دیگر است، گفت: امیدوارم مردم آمریکا و وجدان آنها به همان نتیجه‌ای برسند که پیش از این هم‌حزبی‌های ترامپ به آن رسیده‌اند و آن اینکه وی نباید نامزد ما باشد و قطعا نباید بار دیگر رئیس جمهور ایالات متحده شود.

وی افزود: ما افراد دیگری داریم که واجد شرایط هستند و می‌توانند حزب ما را به پیروزی برسانند.

رامنی تاکید کرد: کسی که ارتکاب او به تجاوز جنسی اثبات و محرز شده است، نباید نماینده حزب جمهوری‌خواه باشد.

با این حال، تعدادی از جمهوری‌خواهان سنای آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه آیا تحولات اخیر در رقابت سال ۲۰۲۴ به ترامپ آسیب خواهد زد یا خیر، خودداری کردند.

سناتور جاش هاولی از ایالت میسوری با اشاره به اینکه همه چیز به رای‌دهندگان بستگی دارد، گفت: مردم متوجه خواهند شد که چه چیزی برای آنها دارای اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه معتقد است ترامپ همچنان نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود، خاطرنشان کرد: متهم شدن ترامپ به سوء استفاده جنسی، انتخابات را جالب خواهد کرد چرا که رای‌دهندگان باید این موضوع را در مقایسه با کوله‌باری از رسوایی‌های کاخ سفید جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا ارزیابی کنند.

از سوی دیگر ترامپ مدت کوتاهی پس از صدور حکم با گذاشتن یک پست در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بر بی‌گناهی خود تاکید کرد و نوشت: من مطلقاً هیچ ایده‌ای ندارم که این زن کیست. این حکم مایه شرمساری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =