چین آمریکا را امپراتور هک خواند

هک سال‌هاست که دستمایه‌ای برای جنگ نرم میان چین و آمریکا شده، تا جایی که اصطلاح «هکر چینی» به ضرب‌المثلی رایج در غرب مدرن تبدیل شده، اما به نظر می‌رسد که اژدهای سرخ هم برای مقابله اصطلاحی را برای آمریکا ساخته است: امپراتور هک.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ در گزارش جدیدی که دولت چین تهیه کرده، سازمان سیای آمریکا به حملات سایبری علیه چین و سایر کشورها متهم شده است. طبق گزارش The Reg، تحقیقاتی به نام «ماتریکس» توسط مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس‌های کامپیوتری چین و شرکت امنیت سایبری محلی 360 Total Security انجام شده است که در آن از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به عنوان امپراتور هک نام برده شده است.

اینترنت ملی در جهان و چین /بخش اول

این گزارش ادعا می‌کند که بازرسان با بررسی حملات سایبری در چین، تعداد زیادی از تروجان‌، پلاگین‌های کاربردی و نمونه‌های پلتفرم حمله را که ادعا می‌شود ارتباط نزدیکی با سازمان سیا دارند، ضبط و استخراج کرده‌اند و یک امپراتوری هکر تحت کنترل آمریکا را آشکار می‌کنند.

در این گزارش آمده است: سلاح‌های سایبری تحت مدیریت سخت‌گیرانه، استاندارد و حرفه‌ای مهندسی نرم‌افزار قرار گرفته‌اند که به طور منحصربه‌فردی توسط سیا در توسعه سلاح‌های حمله سایبری دنبال می‌شود.

اما جالب بودن این گزارش اینجاست که بسیاری از یافته‌های آن از اطلاعات قدیمی به دست آمده که در سال ۲۰۱۷ توسط سایت جنجالی ویکی‌لیکس فاش شده بود. این اطلاعات شامل جزئیات برنامه هک مخفی جهانی آژانس، بدافزار مورد استفاده و ده‌ها سوء‌استفاده تسلیحاتی روز صفر علیه طیف گسترده‌ای از محصولات شرکت آمریکایی و اروپایی، از جمله تلفن‌های اپل و اندروید، ویندوز و تلویزیون‌های هوشمند بود که مورد سوء استفاده قرار گرفتند. بنابراین میکروفون‌های آنها به عنوان دستگاه شنود استفاده شد.

در این گزارش آمده است: مقامات آمریکا اکنون تقریباً تمام دارایی‌های اینترنت و اینترنت اشیاء را در سطح جهان پوشش داده‌اند و امکان کنترل شبکه‌های خارجی و سرقت داده‌های مهم و حساس را در هر زمان دارند. اهداف این حملات شامل زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی، هوافضا، موسسات تحقیقاتی، صنایع نفت و پتروشیمی، شرکت‌های بزرگ اینترنتی و سازمان‌های دولتی در کشورهای مختلف است.

این گزارش همچنین به تاریخچه سیا در تلاش برای تضعیف رژیم‌های سوسیالیستی و همچنین توسعه پروتکل TOR اشاره می‌کند که چین بارها به دلیل استفاده از آن توسط مخالفان حزب کمونیست حاکم بر این کشور مخالفت کرده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در این مورد گفت: آمریکا باید نگرانی‌های جامعه بین‌المللی را جدی بگیرد و به آن پاسخ دهد و از استفاده از سلاح‌های سایبری برای انجام حملات جاسوسی و سایبری در سراسر جهان دست بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =