محرمانه ماندن پرونده دانشجویان در کمیسیون موارد خاص ضروری است/ ارائه وام عتبات عالیات  تا سقف ۵ میلیون تومان

«برگزاری انتخاب تشکل‌های دانشجویی، افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای و اعطای وام ودیعه مسکن متاهلی به دانشجویان» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف ۵ میلیون تومان و برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دانشگاه تهران» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف و تاکید انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا بر استفاده از سیره و گفتمان امام خمینی(ره) در مبارزه با نظام سلطه» اشاره کرد. 

واکنش دانشگاهیان به تحریم بسیج دانشجویی/ آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم خرداد ماه آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی  

تاکید اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا بر گفتمان امام(ره)

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا آمادگی دارد تا با ارائه خدمات شایسته به دانشگاهیان خارج کشور در حوزه های علمی، فرهنگی، رسانه ای و پیگیری مشکلات ایشان و همچنین حمایت تمام قد از ملت تاریخ ساز ایران، در این برهه حساس تاریخی، ایفای نقش کند.

در بخشی از این بیاینه آمده است: سیره و گفتمان ایشان، همواره بایستی سند و چشم‌انداز راهبردی مبارزه با نظام سلطه و چراغ راه ملت و مسئولان جمهوری اسلامی و سایر ملت‌های مسلمان قرار گیرد.

در بخشی دیگری از این بیانیه تصریح شده است: متاسفانه پس از گذشت نیمی از دوره چهارساله دولت سیزدهم، مردم شریف ایران همچنان منتظر اجرای وعده هایی هستند که به آنها داده شده بود. وعده هائی اعم از رسیدگی به مشکلات معیشت مردم، بهبود عدالت اجتماعی، مقابله با فساد، ساخت میلیونها مسکن، مهار تورم و حل مشکلات خودرو. لازم است رئیس جمهور محترم سریعتر اقدامات چشمگیری در حوزه های مذکور انجام دهند تا این شائبه برای مردم ایجاد نگرددکه وعده ها صرفا شعارهای انتخاباتی بوده اند.

اعلام نتایج شصت و یکمین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

با برگزاری شصت و یکمین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تشکیل اولین جلسه شورای مرکزی،  امیرحسین کمانکش به عنوان دبیر انجمن اسلامی انتخاب شد. 

اعلام نتایج چهاردهمین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

نتایج چهاردهمین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

بر اساس نتایج این انتخابات که به تایید معاونت فرهنگی و هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف رسید، فاطمه باقری خاروانی، محمدجواد مداح، امیرحسین بیرانوند، امیرحسین انصاری، شایان رحمانی، نیما آقاپور  و علیرضا پوربابا به عنوان اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف انتخاب و برای یکسال فعالیت خواهند کرد. 

گفتنی است که فاطمه باقری خاروانی به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شد.

متن کامل پاسخ‌های سخنگوی دولت به دانشجویان در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشستی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد به سوالات دانشجویان پاسخ داد. 

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و اینکه در جریان اتفاقات اخیر  حرف مسئولان این بود که صف معترضین از اغتشاش‌گران جدا شود و این موضوع نیازمند فضای مناسبی برای اعتراض است که دولت وعده داد، آیا این وعده فراموش شده است؟ اظهار کرد: این دولت از ابتدا موارد متعدد اعتراضاتی را  که مسالمت آمیز بوده را  شنیده و واکنش نشان داده است. اعتراضات کارگران به میزان افزایش حقوق، که باعث افزایش ۵۷ درصدی حقوق شد. دولت از اعتراضات استقبال می‌کند.

حوزه صنفی_دانشجویی 

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ۲۵ درصد رشد می‌یابد 

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر این باور است که میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از پایان سند چهار ساله برنامه عملیاتی، ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت. 

وی تصریح کرد که در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند. البته امسال هنوز آمار دقیقی از وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه جمع آوری و اعلام نشده است. البته برای تحقق این موضوع نیازمند همکاری مراکز استان‌ها هستیم.

اعطای وام ودیعه مسکن متاهلی به دانشجویان

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای وام ودیعه مسکن متاهلی برای دانشجویان براساس ماده هشت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جوانی جمعیت بیان کرد که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و در ماده ۷ آن دانشگاه‌ها موظف به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی شده اند.

وضعیت فرهنگی خوابگاه‌ها بحرانی نیست

حجت‌الاسلام میثم شریف اصفهانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم و صنعت اعتقاد دارد که وضعیت فرهنگی خوابگاه‌ها بحرانی نیست؛ اما همین هنجارشکنی‌های کم نیز نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره بر اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و حفظ سبک زندگی اسلامی _ایرانی دانشجویان باید تقسیم کاری بین مسئولان دانشگاه‌ها انجام شود، گفت: به عنوان مثال در دانشگاه علم و صنعت تعامل بسیار سازنده‌ای بین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی وجود دارد و تقسیم کار شده است.

ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف ۵ میلیون تومان

تفاهم‌نامه پرداخت وام کمک هزینه سفر عتبات عالیات برای دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های دولتی بین رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مدیرعامل یکی از بانک های کشور منعقد شد. 

گفتنی است که تسهیلات مذکور تا سقف ۵ میلیون تومان خواهد بود که به صورت برخط و بدون نیاز دانشجو به حضور در شعب بانک انجام می‌گیرد.

محرمانه ماندن پرونده دانشجویان در کمیسیون موارد خاص ضروری است

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور گفت: محرمانه ماندن پرونده دانشجویان در کمیسیون بررسی موارد خاص ضروری است. 

وی تصریح کرد که هدف از تشکیل کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان در دانشگاه‌ها را ورود به مسائلی که فراتر از سایر آئین نامه‌های آموزشی است. همچنین امیدواریم برگزاری این جلسات و مباحث بتواند باعث وحدت رویه و حل مسائل دانشجویی به بهترین نحو شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1184417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =