آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش چه زمانی برگزار می‌شود؟ / نگرانی داوطلبان از اعلام دیرهنگام منابع

متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش چشم انتظار اعلام تاریخ برگزاری این آزمون هستند اما مسئولان تاریخ مشخصی را اعلام نمی‌کنند و منابع آزمون هم مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، امسال با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و وجود تعداد زیادی از معلمان قراردادی و شرکتی در این سازمان، آموزش و پرورش تصمیم گرفته که ۲ آزمون استخدامی برای مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار کند.

تعلل در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و بلاتکلیفی داوطلبان / سازمان سنجش در روزهای آتی اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند

آزمون مقطع ابتدایی در اردیبهشت برگزار شد اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است و عده بسیاری هم در انتظار برگزاری آزمون دبیری هستند.  

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش ماه گذشته اعلام کرد که درحال مذاکره با سازمان اداری استخدامی برای جذب ۲۸ هزار نفر به عنوان دبیر متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور هستند و به زودی این آزمون برگزار خواهد شد.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه هم ۱۰ خرداد در تشریح تازه‌ترین جزئیات برگزاری آزمون استخدام دبیری وزارت آموزش و پرورش به پانا گفت: زمان استخدام آزمون دبیری را نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد اما مجوز کلی آن از سوی سازمان امور اداری استخدامی دریافت شده است؛ در حال حاضر به دلیل تعدد آزمون‌هایی که سازمان سنجش باید برگزار کند شاید کمی وقفه در برگزاری به وجود آید اما در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در اولین فرصت آزمون را برگزار کنیم.

وی افزود: شرایط ایده‌آل مجموعه وزارت آموزش و پرورش، برگزاری این آزمون در خردادماه سال جاری است اما با توجه به شرایط ذکر شده به احتمال قوی به تیرماه موکول شود.

معاون آموزش متوسطه در ادامه با اشاره به اینکه تلاش آموزش و پرورش، برگزاری هرچه سریعتر آزمون استخدام دبیری است، عنوان کرد: برگزاری هرچه سریعتر این آزمون موجب خواهد شد تا مراحل بعدی آزمون که فرایند گزینش و بحث آزمون عملکردی را در برمی‌گیرد نیز سریعتر انجام شود.

کاظمی با خاطرنشان کردن این موضوع که در آزمون‌ استخدام دبیری وزارت آموزش و پرورش حداقل ۵۰ درصد سهم آزمون عملکردی اثرگذار است، گفت: اگر این آزمون طی یک ماه آینده برگزار شود باعث خواهد شد تا حداقل بخشی از آموزش‌های مهارتی مربوط به آموزش یکساله مهارتی، قبل از شروع سال تحصیلی توسط قبول شدگان در آزمون فراگرفته شود.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی هم ۱۹ خرداد اعلام کرد که مجوز جذب ۵۶ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش صادر شده است و درباره دلایل تعلل در اعلام تاریخ برگزاری آزمون دبیری گفت: یک آزمون برای آموزگاران مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی برگزار شد که در مرحله ارزیابی و تکمیلی آن هستیم. برای دبیران نیز اختلاف عددی بین ما و وزارت آموزش و پرورش بود؛ روز سه‌شنبه جلسه خوبی با حضور وزیر محترم برگزار شد.

وی افزود: قرار بر این شد که تا شنبه تغییراتی که داشتند، در دفترچه ذکر کنند و دفترچه قطعی شود چون تا زمانی که دفترچه قطعی نشده باشد، ما امکان برگزاری آزمون نداریم. امیدواریم پس از تکمیل پیش‌نویس دفترچه، هماهنگی با دستگاه برگزارکننده آزمون که احتمالا سازمان سنجش است، پیگیری شود.

پیگیری‌های خبرنگار ایسکانیوز از سازمان سنجش نشان می‌دهد که هنوز قراردادی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش برای برگزاری آزمون دبیری نوشته نشده است.

داوطلبان شرکت در این آزمون که بخشی از آن‌ها هم معلمان قراردادی و شرکتی شاغل در آموزش و پرورش هستند، در پیام‌هایی به ایسکانیوز از تعلل در اعلام تاریخ برگزاری آزمون گلایه کرده‌اند. داوطلبان می‌گویند: هنوز منابع آزمون اعلام نشده و نمی‌دانیم که چطور باید مطالعه کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1184783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =