کاهش قیمت طلا و سکه در ماه محرم و صفر/ قیمت دلار به ثبات می‌رسد

کارشناس بازار سرمایه گفت: تقاضا برای طلا و سکه در ماه محرم و صفر کاهش می‌یابد در نتیجه می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را در آینده داشت.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا و سکه از سه عنصر انس جهانی، دلار و مناسبت های کشور تاثیر قرار می‌گیرد. تقاضا برای قیمت سکه و طلا در ماه محرم و صفر به شدت کاهش می یابد و پیش بینی می‌شود قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شود.

قیمت طلا و سکه دوباره صعودی می‌شود/ وجود تقاضای کاذب در بازار

وی افزود: همچنین قیمت دلار و انس جهانی طلا رو به کاهش است و پیش‌بینی‌ها خبر از تثبیت و کاهشی شدن قیمت‌ها می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد که قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت شده است و میتوان نوسان ده درصدی برای بازار ارز پیش‌بینی کرد.

صفاری با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه به تقاضا نیز وابسته است، گفت: اگر تقاضا برای طلا و سکه به همین شکل کاهشی باشد، قیمت‌ها نیز در بازار به سمت کاهش خواهد رفت، اما اگر تقاضا به ویژه تقاضای کاذب برای بازار وجود داشته باشد باید در انتظار افزایش قیمت‌ها باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، طی روزهای گذشته بازار طلا و سکه با کاهش قیمت رو به رو بود. روز گذشته قیمت سکه امامی در کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شد و سکه تمام  بهار آزادی با کاهش جزئی هزار با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان مبادله شد،‌ همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار نیز کاهش نسبی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =