بهادری جهرمی: خرید گندم از کشاورزان داخلی رکورد سال گذشته را رد کرد

سخنگوی دولت گفت: خرید گندم از کشاورزان داخلی رکورد سال گذشته را رد کرد و رشد بیش از بیست و هفت درصدی داشته است در استان های بوشهر و یزد با رشد حدود ۶برابری خرید گندم را تجربه کردیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز سه شنبه (۳ مرداد) در ابتدای نشست خبری  که با قرائتی آیاتی چند از قرآن کریم گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کشورهای اروپایی در راستای اسلام هراسی و توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان اقدامات شنیعی که خلاف اسناد مختلف حقوق بشری است اتفاق می افتد.

بهادری جهرمی: درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی شفاف‌سازی خواهد شد

وی افزود: هر اقدامی که خشونت را ترویج دهد خلاف حقوق اولیه انسان هاست و معمولا هم پشت پرده این اتفاقات دست های رژیم های غاصب کودک کش دیده می شود. سعی می کنند با این اقدامات اذهان را از جناباتشان منحرف کنند که موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: مردم ایران عشق بی پایانی به اهل بیت دارند.

بهادری جهرمی گفت: مطابق آخرین آمار خرید گندم از کشاورزان داخلی رکورد سال گذشته را رد کرد و رشد بیش از بیست و هفت درصدی داشته است در استان های بوشهر و یزد با رشد حدود ۶برابری خرید گندم را تجربه کردیم. بیش از ۴۵۰ هزار کشاورز گندم های تولیدی خودشان را تحویل دولت دادند و پیش بینی می شود در این زمینه رکورد شکنی داشته باشیم.

بهادری در مورد اتصال دستگاه ها به سامانه جامع الکترونیک تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به سامانه جامع الکترونیک متصل شدند مشکلی از حیث اجرایی کردن قانون رخ دهد.

سخنگوی دولت در مورد برنامه های دولت برای تحقق شعار سال گفت: به نظر می رسد بهتر باشد برخی از نتایج اقدامات دولت گفته شود براساس آخرین گزارشات استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور را شاهد بودیم که تیرماه در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است و نرخ تورم‌ نقطه به نقطه به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. 

وی افزود: تورم حدود ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت به زیر چهل درصد و نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۹ درصد رسیده است که تقریبا کاهش  ۱۳ درصدی داشته است البته نرخ تسهیلات بانکی کاهش نداشته است. نرخ آمار بیکاری در فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این مسیر نشان از آن دارد که مشکلات موجود در حوزه تورم‌بیکاری و رکودی که پیش از دولت وجود داشته در حال کاهش است.

سخنگوی دولت در مورد اقدامات دولت برای حل‌مشکل آب تصریح کرد: بحران آبی محدود به کشور ما نیست و مسأله روز جهانی است. ابتدای فعالیت دولت ۳۰۰ نقطه دارای تنش آبی داشتیم که برای رفع آن حدود ۲۴۰ طرح اولویت دار از سوی دولت مورد توجه قرار گرفت. موضع گیری های دولت در مورد آب هیرمند واضح بوده است و اقدامات در حال انجام است دولت در استیفای حقوق حقه مردم جدی است.

وی در مورد جزییات صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت: صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه در سال اول توافق هسته ای ۲۲ میلیارد دلار بوده است و قبل از شروع فعالیت دولت بیست میلیارد بوده است این در حالی است که در سال گذشته علی  الرغم مشکلاتی که وجود داشت حجم صادرات ما بیش از سی میلیارد دلار بود. 

کد خبر: 1191172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =