ثبات به بازار مرغ بازگشت/ قیمت هر کیلو مرغ گرم ۷۵ هزار تومان

گزارش از میادین و مغازه‌های عرضه مرغ در سطح شهر تهران نشان می‌دهد که ثبات قیمت در بازار حاکم بوده و حتی با فراوانی گوشت مرغ مواجه هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در حالی طی روزهای اخیر به علت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و نذورات مردم تقاضای خرید مرغ زیاد شده و صف‌های طولانی برای خرید به وجود آمده بود اما حال با گذشت تب و تاب آن روزها،  مشاهدات میدانی از میادین میوه و تره بار بهمن و همچنین برخی از مغازه‌های سطح شهر تهران در روز گذشته( ۱۸ مرداد ماه ) نشان می‌دهد که مرغ به اندازه کافی در غرفه‌های میادین وجود داشته و در حال حاضر  هیچ کمبودی نیست. همچنین بازرسان سازمان دامپزشکی نیز بر کیفیت مرغ عرضه شده نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا با وجود کاهش نرخ دلار قیمت کالاها پایین نمی‌آید؟

بر اساس مشاهدات صورت گرفته قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۷۵ هزار تومان و برای فروشندگان به صورت عمده ۷۳ هزار تومان است.

طبق گفته برخی از مغازه‌داران  مرغ به اندازه کافی وجود دارد و حتی گاهی با مازاد مرغ در میادین نیز مواجه می‌شویم.

مسعود امراللهی  - مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی -  بازار مرغ را آرام دانسته و گفت: میدان اصلی مرغ یعنی میدان بهمن رو به آرامش است و مرغ به اندازه کافی به این میدان ارسال شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی و میزان ۱۳۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی بازار به ثبات خواهد رسید.

امراللهی تصریح کرد: مرغ با قیمت هر کیلو ۷۵ هزار تومان در سطح میادین عرضه می‌شود. همچنین در سطح استان تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مرغ بین واحدهای صنفی، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای روزانه توزیع می‌ شود.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند که قطعا پیگیری و با متخلف برخورد خواهد شد.

گفتنی است که مرغ در مغازه ها نیز با قیمت هر کیلو ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1193385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =