اعتراض دانشجومعلمان به افزایش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان/ مبلغ وام مسکن متاهلی دانشجویان در تهران به ۷۰ میلیون تومان رسید

«بورسیه هزار دانشجو در گروه‌های آزمایشی ۴ گانه کنکور، واکنش دانشجویان به برکناری معاون سیاسی وزارت کشور و مشخص شدن شورای مرکزی جدید دفتر تحکیم وحدت» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «برگزاری نشست سالانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و درخواست دانشجویان در شفاف‌سازی تعداد پزشکان در کشور» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

تذکر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در زمینه جذب معلم

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی در مدیریت عملکرد برخی از نمایندگان و اعلام افزایش وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ چهارم مردادماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

تشکیل میز انتخابات با حضور احزاب سیاسی ویژه دانشجویان

معین رضیئی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تشریح جزئیات برگزاری بیست و چهارمین نشست سالیانه گفت: میز انتخابات در این دوره از نشست تشکیل می‌شود که نمایندگان احزاب سیاسی در آن حضور یافته و درباره انتخابات مجلس گفت‌وگو خواهد شد.

وی بیان کرد که میز انتخابات نیز در این دوره تشکیل می‌شود که در نمایندگان احزاب سیاسی در آن حضور یافته و درباره انتخابات مجلس گفت‌وگو خواهد شد. 

گفتنی است، این دوره از ۱ تا ۶ شهریورماه با حضور ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه قم برگزار خواهد شد. 

۷۰ دفتر بسیج دانشجویی به رای دیوان عدالت اعتراض کردند

۷۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در رابطه با رای غیر تربیتی دیوان عدالت اداری نوشتند.

در این نامه مطرح شده است: احتراماً بنابر دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۹۹۲۳۵۱ در تاریخ  ۲۰/۰۴/۱۴۰۲ نظر به افزایش سن استخدام در آموزش و پرورش، و از طرفی اهمیت شکل گیری هویت معلمی در بستر دانشگاه فرهنگیان، به نظر می‌رسد رای دیوان مبنی بر افزایش سن ورودی های این دانشگاه کمی شتابزده و فاقد نگاه تربیتی است و آینده‌ نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش های جدی می‌کند.

در این نامه عنوان شده است: بنابر ارجحیت پذیرش دانشجومعلمان در رده های سنی مناسب با اقتضائات معلّمی، فاصله‌ی زمانی ۲ ساله میان اتمام دورهی متوسطه‌ی دوم و ورود به دانشگاه فرهنگیان میتواند اثرات سوء داشته باشد. از طرفی آیا میتوان کارایی تربیتی شخصی که با سن ۳۰ یا ۴۰ سال به تازگی وارد آموزش و پرورش می‌شود و باید ۳۰ سال در قامت معلمی در راستای تربیت نسل آینده‌ این کشور خدمت کند را تضمین کرد.

بخشی پور دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت شد

پس از برگزاری انتخابات شورای مرکزی جدید دفتر تحکیم وحدت اعضای جدید شورای مرکزی  و دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی معرفی شدند. 

بر این اساس در این انتخابات فاطمه سادات هوشمند،  به عنوان دبیر واحد خواهران،  مهدی محمدی به عنوان نائب دبیر و دبیر واحد حوزه و دانشگاه،  زهرا عظیمی به عنوان دبیر واحد سیاسی  و علی اردستانی به عنوان دبیر واحد آموزش، کریمی به عنوان دبیر واحد فرهنگی،  امیر محمودی به عنوان دبیر واحد رسانه، مجتبی بابایی درزی به عنوان  دبیر واحد پذیرش، محسن احمدلو به عنوان دبیر واحد بین الملل و محمد حسین موسوی به عنوان دبیر واحد جنگ نرم این اتحادیه دانشجویی انتخاب شدند.

اعتراض بسیج دانشجویی ۱۸ استان کشور به سران قوا / رهبری را ناامید نکنید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۸ استان کشور در نامه‌ای خطاب به سران قوا نکاتی را ناظر بر همدلی، حل اختلافات و تفکیک قوا خاطرنشان کردند.

در این نامه بیان شده است: دولت و بعضی وزرا از ترس استیضاح کم مانده امضای زیر احکام انتصابات را در استان‌ها و شهرستان‌ها را به نمایندگان مجلس بسپارند و تفسیر تازه‌ای از تفکیک قوا را ارائه داده اند. براستی صندلی وزارت اینقدر ارزش دارد. دولتی که توان دفاع از تصمیمات لایه اول مدیریتی خود (از جمله رئیس ستاد انتخابات کشور) را ندارد کجا میتواند اقتدار خود و نهاد اجرایی را حفظ کند.

در این نامه مطرح شده است: از آن طرف هم قوه قضاییه پس از جابجایی‌هایی که برای دلسوزان محل سوال بود. به ویژه پس از عزل آن قاضی انقلابی و عالی‌رتبه در دیوان عالی کشور (مرتضوی مقدم)  در کمتر از چند ماه دو حکم غیرقطعی درباره دو مدیر ارشد دولتی را بلافاصله رسانه‌ای می‌کند و حتی به تفسیر بعضی‌ها برخی اقدامات در پایین دست بوی انتقام جویی از رئیس سابق قوه قضاییه را می‌دهد و مثال‌هایی دارد که خوشبختانه با ورود سران قضایی به چنین مسائلی (مخصوصا مسئله پرونده اکبر طبری) این قضیه به حکم قانون و با صلابت به سرانجام درست رسید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: در تمام این مسائل مردم و نخبگان به این صحنه نگاه میکنند و تعجب میکنند از این حجم از رعایت تفکیک قوا در عین همدلی و همکاری! آقایان به خود بیایید و توئیتریست‌های اطراف تان را کنترل کنید و نگذارید مجددا رهبری نظام از حل اختلافات تان توسط خودتان نا امید شوند و کار به هیئت عالی رفع اختلاف قوا برسد. 

نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه به قالیباف برای مدیریت برخی نمایندگان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی درباره تغییر معاون سیاسی وزارت کشور به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌ای نوشت.

 در بخشی از این نامه مطرح شده است: مدیریت مجلس انقلابی باید رویکردی انقلابی داشته باشد و از مواضع جریان انقلاب دفاع کند. فشار مجلس به وزیر کشور و تهدید به استیضاح، به تبع آن تغییر معاون سیاسی اجتماعی وزارت کشور اتفاقی تلخ و مطالبه‌ای غیر منطقی بود که باید توسط شخص رئیس مجلس مدیریت می‌شد.

در این نامه خاطرنشان شده است: رفتارهای غیر منطقی و پوپولیستی از چشم جوانان مومن انقلابی پنهان نمی‌ماند. حال آنکه این عده قلیل با مطرح کردن مواضع مسموم و غیر مسئولانه وحدت مجلس و دولت هم چنین امنیت روانی مردم را در نظر گرفته است. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خواستار برخورد جدی و پاسخ صریح به این مواضع از طریق تریبون مجلس است.

دانشجویان خواستار شفافیت تعداد پزشکان شدند

انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، ضمن بیان نکاتی خواستار شفافیت در آمار و وضعیت فعالیت پزشکان کشور شدند. 

در این نامه تصریح شده است: با توجه به آمارهای ضد و نقیض موجود مربوط به تعداد و توزیع پزشکان در کشور؛ همچنین اظهار بی اطلاعی بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعداد دقیق پزشکان فعال در کشور تحت یک آمار رسمی، همین طور با در نظر گرفتن طرح چالشی افزایش ظرفیت پزشکی که امروزه محل بحث و اخلاف نظر جدی کارشناسان حوزه‌ی نظام سلامت است خواهشمند است طی یک بررسی آماری دقیق در اسرع وقت، تعداد کل پزشکان حاضر در کشور، تعداد پزشکان مشغول به خدمت، میزان ساعت فعالیت معقول و کارشناسی شده فعالیت پزشکان بالاخص دستیاران، معیارهای مشخص عینی برای سنجیدن کمیت و کیفیت پزشکان کشور باتوجه به مباحث مطروحه جنابعالی و دیگر اطلاعات مرتبط را به دست آورده و به سمع و نظر مردم، به خصوص کارشناسان و دلسوزان حوزه نظام سلامت برسانید، لازم به ذکر است که این مهم با توجه به میزان اهمیت به جد از طرف تشکل مذکور پیگیری خواهد شد و زحمات و رسیدگی‌های شما پیشاپیش قابل تقدیر است.

حوزه صنفی_دانشجویی 

مبلغ وام مسکن متاهلی دانشجویان در تهران به ۷۰ میلیون تومان رسید

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: وام‌های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه نسبت به سال گذشته افزایش خوبی پیدا کرده است. ولی در حال حاضر افزایش وام ودیعه مسکن متاهلی نهایی شده است وام ۳۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن متاهلی در تهران به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته و در واقع دو برابر شده است.

وی حداکثر نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را ۲۰۰ هزار تومان و حداقل نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: نرخ اجاره بهای انواع سطوح خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به رتبه‌بندی و ظرفیت پذیرش اتاق‌ها، تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =