خاندوزی خواستار بررسی فوری فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون شد

وزیر اقتصاد خواستار بررسی فوری سازمان امور مالیاتی در خصوص احتمال فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون و موبایل بالای ۶۰۰ دلار در سال ۱۴۰۱ شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، در پاسخ به سوالی در خصوص واردات ۷۰۰ میلیون دلاری آیفون‌های آمریکایی رفرش و ریپک از طریق رویه واردات در برابر صادرات خود و فروش آن به قیمت نرخ بازار آزاد در حالی که سازمان امور مالیاتی، مالیات این دسته از گران‌فروشان را براساس نرخ اسکناس سامانه سنا محاسبه می‌کند، گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی می‌خواهم تا این مسئله را ظرف یک هفته آینده بررسی و نتیجه را اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: کارمزد ثابت وام قرض‌الحسنه حذف می‌شود

وی افزود: با توجه به مصوبات چند سال اخیر نرخ سنا مورد مورد توجه نبوده و نرخ‌هایی نظیر ETS در حوزه تجارت خارجی مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود (و با در نظر گرفتن تاکید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بر ملاک بودن نرخ سامانه سنا در رویه واردات در برابر صادرات خود) مسئله را از سازمان امور مالیاتی پیگیری خواهیم کرد.

بر این اساس وزیر اقتصاد خواستار بررسی فوری سازمان امور مالیاتی در خصوص احتمال فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون و موبایل بالای ۶۰۰دلار در سال ۱۴۰۱ شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1196176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =