انتقال دانشجویان از دانشگاه بهشتی به سایر دانشگاه‌ها امکان پذیر شد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر دانشجویان احساس می‌کنند دانشگاه برای آنها سنگین است، ما می‌توانیم شرایط انتقال دانشجویان به دانشگاه‌های دیگر را فراهم کنیم.

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن تبریک ورود دانشجویان جدید به دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه، محل تدریس شهید شهریاری است. ۱۴ دانشگاه برتر ایران در ایران وجود دارد که حدود ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند. باید خدا را شاکر باشید در بین این ۲۵ هزار نفر قرار دارید.

بیشتر بخوانید:

ساخت ۲ خوابگاه متاهلی در دانشگاه شهیدبهشتی در انتظار تامین بودجه

وی افزود: خداوند میفرماید که پس از عبادت من، به پدر و مادر خود نیکی کنید. به دانشجویان جدید توصیه میکنم ارزش پدر و مادر خود را بدانند، چرا که این موفقیت را مدیون آن‌ها هستند. آقامیری گفت: دانشگاه شهید بهشتی دومین دانشگاه جامع ایران است که در علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است. دانشجویان جدید نسبت به گذشته یک سطح بالا آمده‌اند و انتظارات متفاوتی از آن‌ها وجود دارد. دانشجویان در دانشگاه خودشان تصمیم می‌گیرند که در کلاس حضور پیدا کنند یا خیر، درس بخوانند یا خیر. البته دانشجویان باید بدانند که برای درس خواندن به دانشگاه آمده‌اند.

رئیس دانشگاه بهشتی تصریح کرد: در یک کلاس دانشگاه افرادی از شهرهای مختلف حضور دارند و دانشجویان باید تعامل را یاد بگیرند. در ابتدای شروع کلاس‌ها ممکن است حتی زبان یکدیگر را به درستی متوجه نشوند؛ اما باید ارتباط را یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: دانشگاه بهشتی در بسیاری از رشته‌ها سرآمد است و دانشجویان این دانشگاه باید جایگزین برترین‌های هر حوزه شوند. دانشگاه بهشتی تاکنون در این مسیر گام برداشته است. به طوری که ۳۵ درصد دانشجویان کارشناسی دانشگاه بهشتی، موفق به کسب مدرک دکتری می‌شوند.

آقامیری خاطرنشان کرد: فقط ۲ نفر در ترم گذشته دانشگاه بهشتی مرتکب تقلب شده بودند. هدف ما این است که دانشجویان‌مان سرآمد در همه رشته‌ها باشند. امروز رشته‌های علوم انسانی مهم‌تر از رشته‌های فنی هستند. اگر احساس می‌کنید دانشگاه برای شما سنگین است، ما می‌توانیم شرایط انتقال دانشجویان به دانشگاه‌های دیگر را فراهم کنیم. لازمه این تغییرات آشنایی با قوانین آموزشی است که در این مجال نمی‌توان همه آن‌ها را بیان کرد.

رئیس دانشگاه بهشتی افزود: دانشجویان باید برای خودشان برنامه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی داشته باشند تا به کسالت دچار نشوند. همچنین قوانین فرهنگی دانشگاه را به خوبی بدانند. دوره تحصیلی کوتاه است و عمر به سرعت در گذر است، پس از لحظه لحظه زندگی استفاده کنید و کارهایتان را با عشق انجام دهید. توصیه می‌کنم همیشه با تفکر مسائل را بررسی کنید، واقع‌بین و حق‌بین باشید. عمل کردن کورکورانه اشتباه است.

دانشجویی می‌تواند کنشگر اجتماعی باشد که علم‌آموزی را با فعالیت فرهنگی همراه کند

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: دانشگاهی موفق خواهد بود که ارتباط خود را با نهاد خانواده حفظ کند. همچنین بسیاری از افراد موفق جامعه از خانواده‌های خوب به جامعه آمده‌اند.وی افزود: زندگی دانشجویی متکی بر علم‌آموزی است. در سندهای سیاستی کشور مانند بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری آن را ترویج کردند، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. مخاطب اصلی بیانیه گام دوم، جوانان هستند. دانشجویان با ورود به دانشگاه وارد دوره جدیدی از زندگی می شوند که مسیر آن ها برای زندکی آینده را شکل می‌دهد.

کلانتری گفت: پرداختن به معنویت و اخلاق در کنار علم‌آموزی از عناصر مقوم زندگی دانشجویی است. دانشجویانی که در کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علنی فعالیت می‌کنند، آینده شغلی موفق‌تری دارند. دانشجویان باید به این بعد از زندگی دانشجویی توجه کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویی می‌تواند کنشگر اجتماعی باشد که علم‌آموزی را با فعالیت فرهنگی همراه کند. برای مثال در شرایط فعلی فلسطین و ظلم صهیونیستی، دانشجویان در صف اول مبارزه ایستاده‌اند. بسیاری از ظلم‌ستیزان جهان، نگاهشان به ایران است. دانشجویان باید همه این ابعاد وجودی را در خود فعال کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در کشور است که به دانشجویان اجازه دیده شدن می‌دهد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم پوستر جشنواره حرکت، رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =