هشدار جمهوری آذربایجان به آمریکا؛ حق مداخله در توافق حمل و نقلی باکو-تهران را ندارید

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا که کشور منطقه نیست، با اقدامات و اظهارات خود به تلاش‌های امنیت حمل و نقل کشورهای منطقه ضربه می‌زند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه آذربایجان در بیانیه ای، از قرارداد توسعه روابط ریلی و جاده ای با ایران که مورد انتقاد دولت آمریکا قرار گرفته دفاع کرد.

بیشتر بخوانید:

کمک نظامی به جمهوری آذربایجان از سوی آمریکا متوقف شد

در این بیانیه که در جواب بیانیه جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در جلسات کمیته فرعی اروپایی روابط خارجی مجلس نمایندگان ذکر شده، آمده است: آمریکا که کشور منطقه نیست، با اقدامات و اظهارات خود به تلاش های امنیت حمل و نقل کشورهای منطقه ضربه می زند.

طرف آمریکایی به خوبی می‌داند که عدم اجرای تعهدات ناشی از بند 9 بیانیه سه جانبه 2020 توسط ارمنستان، آذربایجان را بر آن داشت تا در مورد ساخت جاده‌های جایگزین تصمیم بگیرد.

توافق در مورد نحوه ایجاد خطوط ارتباطی با کشورهای همسایه، از جمله توافق با ایران در مسیر جمهوری خودمختار نخجوان، حق حاکمیت آذربایجان است. در این زمینه، آذربایجان بار دیگر تأیید می کند که فرمت «3+2» (آذربایجان-ارمنستان-ترکیه-روسیه-ایران) اولویت امنیت منطقه است.

در این راستا، هرگونه اظهارنظری که تلاش‌های مورد بحث را تضعیف کند، نامناسب است.

در همین خصوص، رسانه ها اعلام کردند که سنای آمریکا در اقدامی که نشان دهنده تغییر سیاست عمده این کشور است, قانون دفاع ارمنستان برای سال 2023 را تصویب کرد که بر اساس آن کمک‌های نظامی به جمهوری آذربایجان متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =