چرا آلپاری؟ | بررسی بروکر آلپاری

کارگزاری آلپاری یکی از قدیمی‌ترین بروکر های فعال در بازار فارکس است که در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را از روسیه و شهر کازان آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران بازار فارکس در دنیا و به ویژه ایران از طریق آلپاری ورود کرده و مشغول به فعالیت شده اند. این بروکر سال‌های طولانی است که به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند و اکثر معامله گران ایرانی با این کارگزاری آشنا هستند. در ادامه مطلب با آلپاری آشنا خواهیم شد.

معرفی بروکر آلپاری

آلپاری یکی از محبوب‌ترین بروکرهای فارکس نزد ایرانیان است که با ارائه خدمات ارزنده خود به ایرانیان کمک بزرگی به آن‌ها کرده است. آلپاری دارای یک دفتر مرکزی در موهلی بوده که رگوله اصلی خود را نیز از سازمان خدمات مالی موهلی دریافت کرده است.

نکته قابل توجه درباره این کارگزاری امکان افتتاح حساب‌های متنوع و به ویژه باز کردن حساب با حداقل واریزی ۱ دلار است. تنوع در تعداد نماد معاملاتی، قابلیت اجرا بر پلتفرم‌های معاملاتی متنوع، راه‌های واریز و برداشت متعدد، پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت کپی تریدینگ و وجود حساب اسلامی نیز از دیگر دلایلی هستند که مشتریان به خاطر آن به آلپاری ورود می‌کنند.

تاریخچه بروکر آلپاری

بروکر Alpari از زمان تاسیس تا به حال دوران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته و چالش‌های بزرگی را سپری کرده است. در سال‌های ابتدایی تاسیس آلپاری توانست بالاترین مجوزهای بین المللی را کسب کند و به این لحاظ یکی از برترین کارگزاری‌های زمان خود نام داشت.

آلپاری

سپس بحران فرانک سوئیس تاثیر بسزایی بر این بروکر گذاشت تا آنجا که مجبور به اعلام ورشکستگی در یکی از بزرگترین شعب خود در انگلستان و به دنبال آن تعطیلی شعبه آمریکا شد. با این حال مدیر عامل بسیار با هوش این شرکت طی یک حرکت خردمندانه اقدام به FXTM کرد و توانست بعد از مدتی دوباره قدرت گرفته و شروع به رشد کند.

پس از چند سال آلپاری دوباره قدرت خود را به دست آورد و توانست بخش بزرگی از بازار مالی را پوشش داده و مشتریان بسیاری را از سراسر دنیا جذب کند. در حال حاضر نیز این بروکر یکی از برترین کارگزاری‌های بازار فارکس شناخته شده و دارای شعب بسیار متعددی در کشورهای مختلف و به ویژه اوکراین و روسیه است.

افرادی که به آلپاری ورود می‌کنند می‌توانند از خدمات گسترده آن بهره برده و با اطمینان بالایی در این بروکر سرمایه‌گذاری کنند.

حساب‌های بروکر آلپاری

کسانی که قصد دارند به آلپاری ورود کنند بهتر است بدانند که در این کارگزاری امکان باز کردن ۶ نوع حساب متفاوت وجود دارد. در زیر به بررسی این ۶ نوع حساب خواهیم پرداخت.

حساب‌های Nano MT4

این نوع حساب فقط قابل اجرا بر روی پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ بوده و بارزترین ویژگی آن امکان افتتاح حساب با حداقل ۱ دلار است. به این ترتیب هر فردی امکان این که به آلپاری ورود کند را به دست آورده و از طریق آن می‌تواند اقدام به معامله‌گری در بازار فارکس کند.

واریز وجه در این حساب فاقد کمیسیون بوده و استاپ اوت آن ۱۰ درصد است. لازم به ذکر است که میزان اسپرد در این حساب بالا بوده و از حداقل ۱.۷ پیپ شروع می‌شود. حداکثر لوریجی که معامله گران می‌توانند در معاملات خود استفاده کنند نیز ۱:۵۰۰ است.

حساب‌های استاندارد

در آپاری امکان افتتاح دو نوع حساب استاندارد وجود دارد که یکی قابلیت اجرا بر روی پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و دیگری بر روی متاتریدر ۵ را دارند. افرادی که تازگی به آلپاری ورود کرده‌اند و قصد شروع فعالیت در بازار مالی فارکس را دارند بهتر است از حساب‌های Standard MT4 استفاده کرده و با حداقل ۲۰ دلار واریز از امکانات آن بهره ببرند.

در هر دو نوع حساب استاندارد میزان اسپرد از ۱.۲ پیپ به بالا محاسبه شده و حداکثر لوریج قابل استفاده نیز ۱:۱۰۰۰ است. استاپ اوت محاسبه شده در این حساب‌ها ۲۰ درصد بوده و برای واریز کمیسیون دریافت نمی‌شود. برای افتتاح حساب‌های Standard MT5 حداقل ۱۰۰ دلار نیاز است.

حساب‌های ECN

کسانی که به آلپاری ورود می‌کنند این امکان را دارند که از سه نوع حساب ECN در این کارگزاری استفاده کنند.

آلپاری

ECN MT4

حساب‌های ECN MT4 قابل اجرا بر متاتریدر ۴ بوده و برای افتتاح ان باید مبلغ ۳۰۰ دلار دپوزیت داشته باشید. اسپرد در این حساب از ۰.۴ درصد شروع شده و جهت واریز وجه نیازی به پرداخت کمیسیون وجود ندارد. در حساب‌های ECN کاربران می‌توانند حداکثر از لوریج ۱:۳۰۰۰ در معاملات خود استفاده کنند و استاپ اوت در آن‌ها ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است.

ECN MT5

دو تفاوت اساسی این نوع حساب با حساب قبلی در میزان دیپوزیت و کمیسیون است. به طوریکه در این نوع حساب حداقل با ۵۰۰ دلار امکان دارد به آلپاری ورود کرد و در ازای هر لات معامله‌ای که انجام می‌شود معامله‌گر باید ۳.۲ دلار کمیسیون پرداخت کند.

Pro ECN MT4

پیشرفته‌ترین نوع حساب معاملاتی بروکر آلپاری که مخصوص کاربران حرفه‌ای طراحی شده حساب Pro ECN MT4 است. کاربران با کمتر از ۵۰۰ دلار امکان افتتاح این نوع حساب را نداشته و میزان اسپرد در آن از ۰ پیپ آغاز می‌شود. این حساب به لحاظ سایر ویژگی‌های اصلی همانند حساب ECN MT5 است.

بررسی اعتبار بروکر آلپاری

اعتبار یک بروکر را می‌توان از طریق سوابق و مجوزهای قانونی فعالیت آن بررسی کرد. آلپاری به لحاظ سابقه فعالیت که یکی از قدیمی‌ترین کاترگزاری‌های فارکس به شمار رفته اما به لحاظ مجوزهای قانونی تنها دارای یک رگوله اصلی از موهلی به عنوان شرکت ثبت شده در سازمان خدمات بین المللی بوده که امکان فعالیت به عنوان یک کارگزاری و تسویه وجوه را به ان می‌دهد.

از طرف دیگر نیز یک کارت عضویت در شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات کمیسیون مالی را دارد. لازم به ذکر است هیچ یک از این مدارک به عنوان مجوزهای درجه یک شناخته نشده اما با این حال شکایتی علیه آلپاری با عنوان کلاهبرداری، پولشویی و از این قبیل شکایت‌ها وجود ندارد.

واریز و برداشت در بروکر آلپاری

یکی از خدمات ویژه‌ای که بروکر آلپاری در اختیار کاربران خود قرار داده است، راه‌های متنوع در واریز و برداشت وجوه به شمار می‌رود. کسانی که به آلپاری ورود کرده‌اند می‌توانند تراکنش‌های خود را از طریق پرفکت مانی، نتلر، اسکریل، تتر، بیت کوین و وبمانی انجام دهند.

قابلیت کپی تریدینگ در آلپاری

افرادی که به تازگی به آلپاری ورود کرده‌اند و دانش چندانی درباره فارکس ندارند می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی‌ای از قابلیت کپی تریدینگ استفاده کرده و بدون نیاز به فعالیت شخصی معاملات خود را به دست افراد حرفه‌ای و با تجربه بازار که خود آنت‌ها انتخاب کرده‌اند سپرده و به این طریق کسب درآمد غیر فعال داشته باشسند.

سخن نهایی

همانطور که گفته شد، بروکر آلپاری یکی از با سابقه‌ترین کارگزاری‌های ارائه دهنده خدمات معاملاتی در حوزه فارکس بوده و ایرانیان نیاز سالیان متمادی از این خدمات بهره برده اند. ایرانیانی که قصد دارند به آلپاری ورود کنند بهتر است بدانند که این کار گزاری از زبان فارسی پشتیبانی کرده و به لحاظ اعتباری در سطح بالایی قرار دارد. بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی در این بروکر قابل دسترس بوده و حساب‌های متنوعی در آن قابل افتتاح هستند. قابلیت کپی تریدینگ، حساب اسلامی و راهای متنوع واریز و برداشت نیز از دیگر مزایای بروکر آلپاری به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =