قیمت خودروهای برقی وارداتی ارزانتر از خودروهای بنزینی

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت با بیان این که وزارت صمت مشوق‌هایی را برای توسعه خودروهای برقی در نظر گرفته است گفت: این مشوق‌ها باعث شده قیمت خودروهای برقی وارداتی ارزانتر از خودروهای بنزینی مشابه وارداتی باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: وزارت صمت مشوق‌هایی را برای توسعه خودروهای برقی در نظر گرفته است که منجر به افزایش عرضه و کاهش قیمت این خودروها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت تاکسی‌های برقی در تهران

حسن کریمی سنجری افزود: وزارت صمت تعرفه واردات خودروهای برقی را به شدت کاهش داد بطوری که هم اکنون تعرفه واردات در حد صفر درصد است، این موضوع باعث شده قیمت آنها پایین بیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروهای برقی یکبار در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شده بودند و استقبال چندانی از آنها نشده بود، شورای رقابت این خودروها را بعنوان خودروهای رقابتی در نظر گرفت و بر همین اساس قوانین فروش و قیمت گذاری خودروهای بنزینی شامل خودروهای برقی نمی‌شود.

کریمی سنجری با اشاره به اینکه قیمت این خودروها را صرفا سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند، گفت: درواقع با استفاده از جداول و صورت‌های مالی تامین کنندگان، قیمت تعیین می‌شود بطوری که هزینه‌های مالی خرید و انتقال این خودروها تا مقصد محاسبه و قیمت بر اساس آنها مشخص می‌شود، همچنین مشوق‌ها باعث شده قیمت خودروهای برقی وارداتی ارزانتر از خودروهای بنزینی مشابه وارداتی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =