مرجعیت‌آفرینی در علم و تمدن‌سازی از افق‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: الهام‌بخشی نسبت به کشورهای منطقه، مرجعیت‌آفرینی در علم و  تمدن‌سازی برای آینده کشور از افق‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه سفر های خود صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان حضور یافت.

دکتر طهرانچی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی هویت دارد، گفت: تمایزها و تفاوت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها باید تبیین شود تا بتوانیم از ویژگی شبکه ای و یکپارچه بودن این دانشگاه با قدرت و به صورت گسترده در سطح کشور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه ۵ ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی از پیش تدوین شده بود و شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی نیز راهبری امور را برعهده گرفته است. از امروز به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود که حلقه دوم برنامه‌ریزی راهبردی که از دل آن ماموریت دانشگاه احصا می‌شود را تهیه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ماموریت عام، این دانشگاه در دو قالب فرهنگ و علم دانشجو تربیت می‌کند، گفت: در دانشگاه به دنبال بالا بردن ارزش‌های انسانی هستیم. تربیت قوه عاقله با دو بال فرهنگی و علمی در دانشگاه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در تدوین سند راهبردی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، اهداف باید در عرصه ملی مشخص شود. الهام‌بخشی نسبت به کشورهای منطقه، مرجعیت‌آفرینی در علم و تمدن‌سازی برای آینده کشور نیز افق‌های ملی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه در مرز فناوری و اقتصاد؛ ایجاد مشاغل جدید، تولید، جذب و انتقال فناوری و صنایع نوآورانه وجود دارد که موجب موثر شدن اقتصاد می‌شود، اظهار داشت: از این رو ماموریت دانشگاه باید به گونه‌ای تعریف شود که به مردم جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنصر اقبال مردم توجه ویژه وجود دارد، گفت: این مسئله رابطه مستقیمی با مسئولیت‌پذیری در دانشگاه آزاد اسلامی دارد. ما به دنبال تهیه سند ماموریتی وزین برای دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =