تغییرات لایحه رتبه‌ بندی معلمان توسط مجلس

معاون ‌وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات لایحه رتبه‌ بندی معلمان توسط مجلس گفت: برای این شکل از کار منابع اعتباری لازم وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، علی الهیار ترکمن در نشست تحول و منابع انسانی در سی‌ و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و توسعه شایستگی‌ها اهمیت زیادی دارد و بعد از جذب و به‌کارگیری صحیح نیروی انسانی، نظام دقیق و کارآمد نیاز است تا افرادی که وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند به صورت دقیق آموزش‌های لازم را کسب کنند، متذکر شد: معلمان بعد از ورود به میدان کار متناسب با ارتقای تجارب، باید بر اساس روش‌های نوین علمی، صلاحیت و شایستگی‌های خود را ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید:

بازنشستگان مشمول لایحه رتبه بندی معلمان می شوند؟

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در مجلس

وجود اختلاف میان دولت و مجلس در لایحه رتبه بندی معلمان

کشمکش بر سر اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام رتبه‌ بندی معلمان، توسعه شایستگی‌ها که اثرات زیادی در دستیابی به رتبه‌های بالاتر دارد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث بعد از شناسایی و جذب نیروهای کارآمد، شیوه‌های تربیت معلم است.

 الهیار ترکمن با تاکید بر اینکه افزایش منابع درآمدی یکی از کارکردهایی است که در اولویت سوم یا چهارم رتبه‌ بندی قرار می‌گیرد، بیان کرد: اینگونه نیست که رتبه‌بندی برای افزایش حقوق انجام شود.

تغییرات رتبه‌بندی توسط مجلس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌ بندی معلمان متذکر شد: بعد از اقداماتی که در سال 94 با استفاده از ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شد سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان با کمک دولت تدوین و به مجلس ارسال شد، دسترسی آسان برای فرهنگیان با به‌کارگیری سیاست‌ها، افزایش کیفیت آموزشی و انگیزه معلمان و ورود فعالانه آنها در فرایند آموزش و تربیت از اهداف رتبه‌بندی است که در کنار آن نظام پرداخت‌ها را طراحی کردیم.

وی بیان کرد: لایحه رتبه‌ بندی معلمان به مجلس رفت و اینکه معلمان در رتبه‌های مختلف متناظر با 80 درصد حقوق هیات علمی دانشگاه‌ها را دریافت کنند و تسری رتبه‌بندی به بازنشستگان توسط مجلس اضافه شد اما برای این شکل از کار منابع درآمدی وجود ندارد و کار با سختی مواجه شده است، رایزنی‌ها در حال انجام است تا آنچه شان فرهنگیان و نیاز نظام آموزش و پرورش است، اجرا شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1104625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =