اصلاح ۵۴ کد رشته محل آزمون ارشد/ ۴۲ رشته جدید به دفترچه اضافه شد

۴۲ کد رشته محل جدید به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از چهارشنبه ۱۰ شهریور آغاز شد و  ۱۶ شهریور به پایان می‌رسد.  داوطلبان پس از مطالعه دفترچه باید نسبت به‌انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

در اصلاحات سری دوم دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد که روز گذشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، ۴۲ کد رشته محل جدید به دفترچه انتخاب رشته اضافه شده است که شامل ۱۰ کد رشته محل در گروه علوم انسانی، ۱۰ کد رشته محل در گروه علوم پایه، ۱۳ کدرشته محل در گروه فنی و مهندسی، ۷ کد رشته محل‌ در گروه کشاورزی و ۲ کد رشته محل در گروه هنر است. از طرفی ۵۴ رشته محل آزمون کارشناسی ارشد نیز اصلاح شدند.

از جمله اصلاحات بخش مشخصات و شرایط دانشگاهها می‌توان به اصلاحات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران اشاره کرد. بر این اساس شرایط پذیرش دانشجو در دوره نوبت دوم رشته‌ گرایش‌های «مهندسی صنایع گرایش لجستیک و زنجیره تامین»، «مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های کلان»، «مدیریت کسب و کار گرایش مالی»، «مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی» با همکاری سازمان غیرانتفاعی مدیریت صنعتی اعلام شد. بر این اساس محل اصلی تحصیل پذیرفته‌شدگان در خود دانشگاه است و برخی از دروس در محل سازمان غیرانتفاعی مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. انتخاب رشته « مدیریت کسب و کار» به متقاضیانی توصیه می‌شود که از سابقه کار در حوزه‌های مرتبط با این رشته برخوردار باشند.

گفتنی است آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از ۶ تا ۸ مرداد ماه در ۳۶۷حوزه امتحانی اصلی و ۱۴۱۸ حوزه فرعی در ۱۷۹ شهرستان مختلف کشور برگزار شد. ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کرده‌بودند که از این تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام

کد خبر: 1109813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =