لاغری / کاهش وزن و کالری‌سوزی با ورزش پیلاتس

پیلاتس، ورزشی محبوب با شدت پایین است که برای حجم دهی، ساخت عضله و بهبود وضعیت بدنی معرفی شده است. در این مقاله به بررسی این ورزش می پردازیم.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری ایسکانیوز در کلاس های پیلاتس (Pilates) تمرین های ورزشی طوری طراحی می شوند که روی بدن و ذهن افراد تاثیر گذار باشد. این حرکت ها قدرت، استقامت و انعطاف پذیری ماهیچه های شما را افزایش می دهند و از سوی دیگر قدرت تمرکزتان را ارتقا می بخشند. به مرور زمان احساس می کنید که حرکت های شما تحت تاثیر عملکرد ذهنی قرار دارد و تمرین ها را متعادل تر و با تمرکز بیشتری انجام می دهید. بدین ترتیب هماهنگی خوبی بین مغز و ماهیچه های شما ایجاد می شود.

علاوه بر این حرکت های پیلاتس برای تقویت ماهیچه ها و مفاصل هم مفید هستند. یکی از مهم ترین جنبه های ورزش پیلاتس برای افراد مختلف با شرایط گوناگون این است که کمترین آسیب ورزشی را به همراه دارد و آموزش ها به گونه ای است تا ضمن ورزش، ماهیچه ها و مفاصل شما آسیب نبینند. هدف پیلاتس این است که قوای بدنی شما بیشتر شود، بدن و ذهن تان سالم بماند، بین ذهن و جسم هماهنگی ایجاد شود و در نهایت بتوانید فعالیت های روزانه را با شادی و توانایی بیشتری انجام دهید و در کار و زندگی موفق تر شوید.

کالری سوزی پیلاتس

تمرین پیلاتس اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی توسط جوزف پیلاتس ابداع شد و به سرعت در سراسر جهان به ویژه کشورهای آمریکا و کانادا رواج پیدا کرد. همانطور که مشخص می‌باشد نام این ورزش نیز از نام ابداع کننده آن گرفته شده است. جالب است بدانید بر اساس آمارهای منتشر شده تا سال ۲۰۰۵ میلادی بیش از ۱۱ میلیون نفر آمریکایی به انجام این ورزش پرداخته و تا آن زمان حدود ۱۴۰۰۰ مربی به صورت حرفه‌ای به آموزش پیلاتس در این کشور مشغول بودند. توجه داشته باشید که اگر هدف شما از انجام تمرین پیلاتس کاهش وزن است، داشتن یک رژیم غذایی سالم و دیگر انواع ورزش‌ها را در کنار آن فراموش نکنید.

انجام حرکات پیلاتس باید کاملا آرام و کنترل شده انجام شوند. تحقیقات متعدد و متفاوتی در رابطه با کالری سوزی پیلاتس انجام گرفته است. تحقیقات انجام گرفته در سال ۲۰۱۷ بر روی ۳۷ زن چاق در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال نشان داد که انجام ۸ هفته تمرین پیلاتس به صورت مداوم بر روی موارد زیر تاثیر داشته است:

• کاهش وزن

• کاهش BMI یا شاخص توده بدن

• شکل دادن به اندام‌های میان تنه

• کاهش سایز میان تنه و ران‌ها

اما در مدت این ۸ هفته تغییری در وزن عضلانی فرد رخ نداده است. تحقیقی دیگر که در سال ۲۰۱۵ بر روی خانم‌های یائسه ۵۹ تا ۶۶ سال نشان داد که ۱۲ هفته تمرین پیلاتس تغییری بر روی حالت بدنی آنان ایجاد نکرده است، اما قدرت بدنی آنان خصوصا در نواحی شکم و ران افزایش یافته بود. تحقیقات دیگر اثربخشی ورزش پیلاتس را برای کنترل درد پایین کمر و توانبخشی به سایر مصدومیت‌ها را مناسب دانستند، اما توصیه می‌شود که اگر دچار آسیب دیدگی شده‌اید، این ورزش را بدون تجویز پزشک انجام ندهید.

شناسایی برخی از مزایای این تمرین

ورزش پیلاتس برای سلامت عمومی بدن مزایای زیادی را به همراه دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

• انجام این ورزش قدرت ذهن را بالا برده و افکار و احساسات منفی را از فرد دور می‌نماید.

• پیلاتس انعطاف پذیری بدن را بیشتر کرده موجب کشیدگی اندام‌های مختلف بدن می‌شود.

• انجام این تمرین باعث می‌شود که مهره‌های گردن و کمر از درد و آسیب دور بمانند و شکم صاف و کمر باریک‌تری داشته باشید.

• ورزش پیلاتس با تقویت ماهیچه‌ها، حالت‌های نادرست بدن را هنگام نشستن یا ایستادن تصحیح نموده و موجب توازن بدن می‌شود.

• استرس و عصبانیت را از فرد دور ساخته و او را از نظر روحی آرام‌تر می‌کند، همچنین موجب کاهش خستگی و در نتیجه یک خواب آرام و راحت خواهد شد.

• این تمرین موجب تقویت عملکرد مغز شده و سطح هوشیاری فرد را افزایش می‌دهد.

کالری سوزی پیلاتس به چه میزان است؟

حرکات ورزشی پیلاتس یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی است که به افراد چاق، دارای اضافه وزن و آن‌هایی که از درد کمر و ضعف عضلات شکمی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که انجام این ورزش به خودی خود نمی‌تواند موجب کاهش وزن شود اما بسته به شدت انجام حرکات ورزشی، می‌تواند به چربی سوزی کمک کند. مقدار کالری سوزی پیلاتس به وزن فعلی فرد، نوع و سطح دشواری آن بستگی دارد.

کسی که دارای وزن ۶۸ کیلوگرم است پس از ۵۰ دقیقه انجام ورزش پیلاتس به صورت مقدماتی، حدودا ۱۷۵ کالری می‌سوزاند، اما اگر این تمرین به صورت حرفه‌ای انجام شود، میزان این کالری سوزی به ۲۵۴ ارتقا خواهد یافت. در صورتی که ضربان قلب در کلاس‌های پیلاتس بالا برود، مقدار کالری سوزی بیشتر نیز خواهد بود.

کالری سوزی چگونه بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

برای از دست دادن هر نیم کیلو از وزن باید حدود ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود و برای دریافت بهترین نتیجه باید در کنار ورزش پیلاتس، ورزش‌های دیگری نیز انجام دهید. در حقیقت اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است علاوه بر تمرین پیلاتس، از ورزش‌هایی مانند دویدن یا دوچرخه سواری نیز بهره ببرید، همچنین لازم است تا یک رژیم غذایی سالم و حاوی پروتئین کم، غلات کامل، میوه و سبزیجات داشته باشید.

تاثیر ورزش پیلاتس بر روی لاغری چیست؟

تمرین پیلاتس و مداومت آن موجب بهبود حالت بدن، حجم عضلانی و قوی شدن نواحی اصلی بدن خواهد شد. این مسئله موجب می‌شود که فرد به راحتی وزن کم کند زیرا اگر عضله اضافه شود یا حجمش افزایش یابد، حتی اگر وزن هم کم نکرده باشید متناسب‌تر به نظر می‌رسید.

ارائه و بررسی نکاتی جهت کاهش وزن

ورزش کردن برای کاهش وزن بسیار مهم است، اما تمرکز کردن بر روی رژیم غذایی نیز به همین اندازه اهمیت دارد. خوردن وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی سالم با پروتئین کم، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل بسیار موثر خواهد بود. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب جهت دستیابی به اهداف خود، به یک پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه نمایید. فراموش نکنید که کاهش وزن به هیچ وجه نیاز به محدود کردن کالری‌ها ندارد بنابراین در برنامه غذایی روزانه خود کمتر از ۱۲۰۰ کالری نداشته باشید.

پیلاتس یک ورزش کم شدت اما تاثیرگذار است و با قدرت بخشیدن به عضلات می‌تواند موجب بهبود وضعیت فرد شود، همچنین ممکن است با تقویت ناحیه آسیب دیده به بهبودی درد پشت و سایر آسیب‌ها کمک کند. اگر هدف شما از انجام این کار، کاهش وزن می‌باشد، پیلاتس بسیار موثر است و جهت دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است در کنار تمرین پیلاتس، از یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم نیز بهره ببرید. توجه داشته باشید که قبل از انجام یک تمرین جدید، همیشه باید با پزشک خود مشورت نمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =