آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی فراخوانی نخستین مرحله اجرایی بخشنامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان را اعلام کرد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم آمدن تمامی بسترها برای بهرهمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان از مزایای آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این آیین نامه در راستای پیاده سازی و عملیاتی کردن شعار اصلی دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه کارآفرین و حل مساله تدوین و ابلاغ شده است. ما برای حوزه های مختلف فعال در دانشگاه آزاد برای بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه و جهش فناورانه در علم و پژوهش، بسترهای لازم از جمله آیین نامه، بخش نامه و دستورالعمل تعریف کرده ایم تا اقدامات با کمترین بروکراسی یا بدون آن تسهیل سازی شود. در این راستا، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از فرصت پیش آمده یعنی آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان استفاده کنند و علاوه بر پیشرفت تحصیلی، ایده، محصول و هر آنچه مرتبط با فناوری و نوآوری است را به سمت تجاری سازی هدایت کرده و وارد بازار کار شوند. 
وی افزود: برای تسهیل بیشتر امور مربوط به آیین نامه،  برای پذیرش و ثبت نام دانشجویان، بخشی در سامانه ساجد برای این امر اختصاص یافته که دانشجویان می توانند تا تاریخ 10 بهمن ماه 1400 وارد سامانه شده و از ظرفیت موجود استفاده کنند. تسهیلاتی که دانشگاه آزاد برای فعالیت های فناورانه دانشجویان در نظر گرفته، کم نظیر است و به جای مقاله و ارتقای تحصیلی از طریق نمره، می توانند با فعالیت های مرتبط با فناوری و نوآوری امتیازات لازم را کسب کنند.
دکتر ضرغامی در ادامه یادآور شد: حمایت های متعددی در این آیین نامه در نظر گرفته شده که می توان از حمایت های صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و در اختیار قرار گرفتن آزمایشگاه ها، کارگاه ها و ساختمان های دانشگاه نام برد. ما براساس آیین نامه برای فعالیت های فناورانه دانشجویان ارزش گذاری کرده ایم و این می تواند انگیزه بسیار خوبی برای آنها باشد تا علاوه بر پیشرفت تحصیلی، مسائل جامعه و کشور را حل کنند و خود نیز در اجرای پروژه ذی نفع باشند. 
وی در پایان گفت: به تمامی روسای واحدها ابلاغ شده تا به نحو احسن درباره آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی کنند؛ چرا که معتقدیم دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و باید تمامی شرایط را برای استفاده از ظرفیت ها و امکانات آن جهت بهره مندی فرزندان همین مردم در جهت اعتلای فرهنگ کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای فناورانه و استارتاپی مهیا باشد.

خبرنگار: مهراد کوکبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1124999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =