ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها به دوره کارآموزی دانشجویان خلاصه می‌شود/ فراهم بودن بستر فعالیت‌های فناورانه

یک فناور بر این باور است اصل مهمی که در بستر سازی دانشگاه‌ها وجود ندارد، حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه است؛ اما در حال حاضر حداکثر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها در فرستادن دانشجو به دوره کارآموزی خلاصه می‌شود.

محمد ابراهیم دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به چالش‌های موجود برای فعالیت فناوران جوان در کشور اظهار کرد: دولت وظیفه دارد از دانشجویان فناور و نخبگان حمایت حداکثری داشته باشد؛ با این وجود بنده معتقدم که تمام این حمایت‌ها نباید بر عهده دولت باشد؛ حتی فناوران در غرب نیز به دنبال حمایت‌های دولتی نیستند.

سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه و دانش بنیان توسعه می‌یابد/ تسهیل اشتغال دانشجویان با حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری

وی افزود: اگر دانشجویان خواستار بستر مناسب هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که بستر مهیا است. برای مثال تبلیغات کسب و کار دانش بنیان در صدا و سیما تا ۱۰۰ دقیقه در ماه رایگان است. همچنین بنیاد برکت در زمینه سرمایه گذاری اولیه برای ساخت مانند صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر نیز وجود دارد.

این فناور ادامه داد: بنده مدافع عملکرد مسئولان نیستم؛ اما از نظر من بستر برای فعالیت فناورانه نیز فراهم است. بنابراین اگر خودمان دست به کار نمی‌شویم نباید انگشت اتهام را سمت دیگران نشانه بگیریم.

دهدشتی با اشاره به وظایف دانشگاه‌ها نسبت به دانشجویان فناور عنوان کرد: اصل مهمی که در بستر سازی دانشگاه‌ها وجود ندارد، حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه است؛ اما در حال حاضر حداکثر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها در فرستادن دانشجو به دوره کارآموزی خلاصه می‌شود؛ در حالی که ارتباط با صنعت این‌گونه تعبیر نمی‌شود. وقتی صنعت به دانشگاه راه پیدا کند، چالش ها مطرح می‌شود و دانشجو می‌تواند راه‌ حل ارائه می‌دهد و این موضوع معنای واقعی ارتباط با صنعت است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت  سرمایه گذاری در فعالیت‌های فناورانه خاطرنشان کرد: صاحبان حوزه صنعت می‌توانند به صورت سرمایه گذار با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشد؛ اما متاسفانه این اتفاق در دانشگاه‌های کشور  رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =